וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: אפעל לחידוש המשא ומתן עם ישראל

10.2.2015 / 22:02

יו"ר הרשות הפלסטינית שהגיע לביקור רשמי בשוודיה, שממשלתה הכירה בה כמדינה בחודש אוקטובר, התחמק משאלות על סיום הסכסוך ועל חמאס. הוא רמז: "על הפלסטינים להחליט אם הם תומכים באלימות"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שרת החוץ של שוודיה מרגוט וולסטרום בטקס לשדרוג מעמד הנציגות הפלסטינית במדינה, 10 בפברואר 2015. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושרת החוץ של שוודיה בטקס שדרוג הנציגות הפלסטינית במדינה, היום/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הצהיר היום (שלישי) כי הוא יפעל לחידוש שיחות השלום עם ישראל. עם זאת, אבו מאזן, שמבקר בשוודיה, התחמק מלענות על שאלות ביחס לסיום הסכסוך ולחמאס. יו"ר הרשות הודה לשטוקהולם על הכרתה ברשות הפלסטינית במדינה לפני כשלושה חודשים. היום שדרגה שוודיה באופן רשמי את הייצוג הדיפלומטי הפלסטיני במדינה, והפכה אותו מ"הנציגות הפלסטינית" ל'שגרירות פלסטין".

"ההכרה שלכם צריכה להניע קדימה את תהליך השלום", אמר אבו מאזן בטקס מיוחד בשגרירות החדשה בשטוקהולם. בהתייחסותו לחמאס ולדחיית הבחירות המתמשכת ברשות, הבהיר יו"ר הרשות: "הפלסטינים חייבים להיות מסוגלים להחליט מי הם רוצים שיוביל אותם ואם הם תומכים באלימות או לא".

עוד בנושא
כספי המסים שוב לא הגיעו לרשות: חשש מהסלמה בגדה באפריל
הפלסטינים: אם הבנייה בהתנחלויות תוקפא - לא נתבע בהאג
בית הדין בהאג: בודקים אם נעשו פשעי מלחמה ב"צוק איתן"

המפגן הצבאי של החמאס, עזה. דצמבר 2014. רויטרס
"הפלסטינים חייבים להיות מסוגלים להחליט מי הם רוצים שיוביל אותם". מצעד צבאי של חמאס ברצועת עזה/רויטרס

מאז קרס המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בשנה שעברה, המשבר בין הצדדים הלך והעמיק. אחרי שוודיה, גם הפרלמנטים של בריטניה, צרפת, ספרד ומדינות נוספות באירופה העבירו הצעות חוק לא מחייבות שהכירו במדינה פלסטינית ועוררו זעם בירושלים.

בחודש דצמבר האחרון הגישו הפלסטינים למועצת הביטחון של האו"ם הצעה הקוראת להקמת מדינה פלסטינית תוך שנתיים, אולם היא לא התקבלה. מאז חתמה הרשות על אמנות להצטרפות לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, במטרה לתבוע את ישראל על פשעי מלחמה שבוצעו לכאורה ברצועת עזה וביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully