וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: אם הבנייה בהתנחלויות תוקפא - לא נתבע בהאג

18.1.2015 / 8:16

גורם פלסטיני בכיר אומר כי מסר רשמי בנושא הועבר לירושלים דרך ירדן ומצרים. לדבריו, אם ישראל תמשיך להחרים את כספי המסים שהיא גובה עבור הפלסטינים, יופסקו המעצרים בשטחי הרשות

צילום: לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

רמאללה. בכיר פלסטיני אומר כי הסוגיה הראשון שתועלה בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג תעסוק בבנייה בהתנחלויות. בשיחה עם וואלה חדשות, אמר אותו בכיר כי "השתלטות על קרקעות בשטחים הכבושים מהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי". לדבריו, אם הבנייה בהתנחלויות תיפסק, הפלסטינים לא יפנו לבית הדין בהאג.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – קהיר ינואר 2015. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בסוף השבוע בקהיר/רויטרס

אותו גורם אמר כי הרשות הפלסטינית העבירה לישראל מסר רשמי בנושא באמצעות ירדן ומצרים. עוד הזהיר הגורם, המקורב ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי אם תימשך הקפאת כספי המסים של הרשות הפלסטינית, ייעצר התיאום הביטחוני. "בשלב הראשון תהיה הפסקה של המעצרים שנעשים מצדנו. נעצור רק את מי שנראה לנכון", אמר. יש להדגיש כי הרשות עוצרת כיום פעילי טרור גם על סמך מידע המתקבל מהצד הישראלי.

הרשות הפלסטינית הקימה ועדה משפטית מיוחדת, שתבחן את הפנייה לבית הדין בהאג עד למועד הקבלה הרשמית של פלסטין למוסד, 1 באפריל, כדי "לבחון את ההשלכות המשפטיות של הפנייה נגד ישראל". לדברי הגורם הבכיר, הרשות דרשה מבית הדין שכל פנייה פלסטינית למוסד תיעשה באופן רשמי אך ורק דרך הנציגות הפלסטינית בהאג, כדי למנוע אפשרות של פנייה לא מבוקרת מצד גורמים לא רשמיים לבית הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully