וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחבת המחאה: גם הסנאטור הכי ותיק יחרים את נאום נתניהו

10.2.2015 / 18:37

פטריק ליהי תקף בחריפות את ביקורו של ראש הממשלה בחודש הבא בוושינגטון והודיע כי לא יהיה נוכח בזמן שנתניהו יישא את דבריו. "הנאום - תעלול זול ומתוכנן היטב, שלא הביך רק את ישראל, אלא את הקונגרס כולו"

צילום: רויטרס, קובי אליהו; עריכה: יאיר דניאל

הסערה סביב נאומו של ראש הממשלה בקונגרס נמשכת: הסנאטור הוותיק ביותר, פטריק ליהי הדמוקרטי, הודיע היום (שלישי) כי הוא יחרים את נאומו של בנימין נתניהו ב-3 במרץ. בכך מצטרף ליהי לסנאטור היהודי בארי סנדרס, שהודיע אתמול כי יעדר מהנאום, ולכמה חברים נוספים בבית הנבחרים.

הסנאטור ליהי, ממדינת ורמונט, מסר בהצהרה כי הנאום שאורגן על ידי יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר "הוא תעלול זול ומתוכנן היטב, שלא הביך רק את ישראל, אלא את הקונגרס כולו". לדבריו, ההחלטה החד-צדדית של ראשי המפלגה הרפובליקנית לקבוע את הנאום ללא תיאום עם הבית הלבן "הרסה את הפוטנציאל החיובי של הדיון בפני שני בתי הקונגרס".

עוד על סערת הנאום
נתניהו: "נחוש לנאום בקונגרס"; אובמה: "מה בוער לו?"
מקורות ישראליים: נתניהו שוקל לנאום בקונגרס בדלתיים סגורות
הרצוג: נתניהו זורק את ביטחון ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

עוד הוסיף ליהי כי "זה חוק בלתי-כתוב שמתקיים כבר עשורים רבים, שבמסגרתו אנחנו מדברים בקול אחד ונוהגים בחוכמה בכל מה שקשור למדיניות החוץ של ארצות הברית. תמיד נהגנו בזהירות לגבי התוצאות האפשריות של פעולות חד-צדדיות מסוג זה", התייחס הסנאטור לתוכן נאומו של נתניהו, שיעסוק בהתנגדותו להסכם המתגבש עם איראן סביב תכנית הגרעין שלה. "הם פגעו בנוהג החשוב הזה".

כמו נתניהו, גם שר החוץ האמריקני לשעבר, הנרי קיסינג'ר, הביע דאגה ממצב השיחות עם איראן ומהחתירה של ממשל אובמה להסכם גרעיני עם הרפובליקה האיסלאמית. קיסינג'ר הזהיר כי "ממשל אובמה עלול לכתוב פרק חדש בהיסטוריה - תקופה של העשרה גרעינית כלל עולמית", והוסיף כי יש סיבה לחשוש שהממשל כבר "נכנע" בפני התכתיבים של איראן. העיתון "וול סטריט ג'ורנאל" פירסם מאמר מערכת על בסיס אזהרותיו של קיסינג'ר, הסבור ש"אם המדינות האחרות באזור יגיעו למסקנה שארצות הברית השלימה עם תכנית העשרה שמשאירה טווח פריצה של שנה עד לפצצה, אנחנו נחיה בעולם בו לכולם יש אצבע על ההדק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גבעת הקפיטול – וושינגטון, 4 בנובמבר 2014. AP
"משתמש במנהיג זר ככלי פוליטי נגד הנשיא". בניין הקונגרס בוושינגטון/AP

כמו כן, הלילה דווח כי כמה חברים דמוקרטים בבית הנבחרים החלו לגבש עצומה הקוראת ליו"ר ביינר לדחות את נאומו של ראש הממשלה. המחוקקים מבקשים מביינר לדחות את הנאום עד אחרי הבחירות בישראל ועד אחרי תום תאריך היעד להשגת הסכם מסגרת עם איראן, שנקבע ל-24 במרץ.

"כחברי הקונגרס שתומכים בישראל, אנחנו דואגים שנראה כי אתה משתמש במנהיג זר ככלי פוליטי נגד הנשיא", כך נכתב במסמך שהופץ בשבוע שעבר בקרב המחוקקים על ידי קית' אליסון, סטיב כהן ומקסין ווטרס מהמפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully