וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נחוש לנאום בקונגרס"; אובמה: "מה בוער לו?"

ראש הממשלה הצהיר באוניברסיטת בר אילן כי הוא נחוש בדעתו להגיע לביקור בוושינגטון בחודש הבא. במקביל, הבהיר נשיא ארה"ב כי בין השניים יש מחלוקות עמוקות. "לא הגיוני לפגוע בשלב זה במגעים עם איראן"

צילום: קובי אליהו, רויטרס עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר אמש (שני) כי הוא נחוש לנסוע לקונגרס ולשאת את נאומו בחודש הבא. דבריו של נתניהו, שנאמרו באוניברסיטת בר אילן, מגיעים על רקע הדיווחים שלפיהם הוא שקל לוותר על הנאום.

"בשעה שישנם מי שעוסקים בפרוטוקול או בפוליטיקה, הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם איראן אשר יסכן את קיומה של ישראל. חובתי לעשות הכל כדי למנוע אותו", הדגיש נתניהו. "לכן, אני נחוש לנסוע לוושינגטון ולהציג את עמדת ישראל בפני חברי הקונגרס והעם האמריקני. זה לא נושא פוליטי, זה נושא קיומי. כך אני מתייחס אליו".

נתניהו המשיך וטען כי "מיום הקמת המדינה ועד היום היו חילוקי דעות בנושאים מהותיים בין ישראל לבין ארצות הברית. היחסים נשארו איתנים. כך יהיה גם הפעם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בביקור פצועי התקרית בהר דב בבית החולים רמב"ם. ערן גילווארג
המתיחות נמשכת. נתניהו/ערן גילווארג

במקביל, נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס למשא ומתן עם איראן סביב תכניתה הגרעינית ולהתנגדותו של נתניהו להסכם עם טהראן.

"זה לא הגיוני לפגוע בשלב זה במגעים עם איראן, כפי שנראה שנתניהו עושה", אמר אובמה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "לי ולנתניהו יש חילוקי דעות עמוקים לגבי איראן. מה בוער לו? האפשרויות האחרות הן מועטות ולא טובות", הבהיר הנשיא, שהוסיף כי הארכת תאריך היעד לשיחות עם איראן לא תהיה יעילה.

אובמה דיבר פעם נוספת גם על העובדה שהוא ובכירי ממשלו לא ייפגשו עם נתניהו במהלך ביקורו. "יש לנו נוהל שלא להיפגש עם מנהיגים לפני הבחירות במדינה שלהם", הדגיש נשיא ארצות הברית. "אני חושב שזה חשוב עבורנו לשמור על הנוהלים הללו, משום שיחסי ארצות הברית-ישראל לא קשורים למפלגה מסוימת". לטענתו, אם מרקל הייתה עומדת בפני בחירות, היא לא הייתה מוזמנת לבית הלבן וככל הנראה גם לא הייתה מבקשת לקיים מפגש שכזה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך נאום בבית הלבן, 09 בפברואר 2015. רויטרס
"מה הלחץ?". נשיא ארצות הברית אובמה, אמש/רויטרס

מוקדם יותר מסרו מקורות ישראליים כי הוא שוקל לשנות את מתכונת נאומו המתכונן. בין היתר, נשקלת האפשרות שראש הממשלה ידבר רק בפני הכינוס השנתי של איפא"ק בוושינגטון ויוותר על הנאום בקונגרס. אפשרות נוספת היא שנתניהו יישא את דבריו בדיון סגור בקונגרס שלא ישודר בטלוויזיה, כדי להפחית מתשומת הלב לדבריו.

"הנושא נמצא על הפרק במהלך השבוע האחרון", אמר גורם המקורב למשרד ראש הממשלה. "נתניהו מדבר על כך עם חברי הליכוד. חלק מהם אומרים שהוא צריך לוותר על הנאום, ואילו אחרים טוענים שעליו לשאת אותו בכל זאת", הוסיף הגורם.

הנאום מתוכנן להתקיים ב-3 במרץ, שבועיים לפני הבחירות בישראל. הביקור תוכנן על ידי יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר הרפובליקני, ללא תיאום עם הבית הלבן. בעקבות זאת, התעוררה מתיחות בין ירושלים לוושינגטון, שהודיעה כי הנשיא ברק אובמה ושר החוץ ג'ון קרי לא ייפגשו עם ראש הממשלה בזמן ביקורו.

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully