וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה להקפאת המיסים: הפלסטינים מחרימים את שטראוס ותנובה

ועדה שהקימה הרשות הפלסטינית הודיעה כי החל מיום רביעי לא יתאפשר לשש חברות ישראליות גדולות להכניס סחורות לשטחי הגדה המערבית. זאת, אחרי שבחודש שעבר עצרה ישראל העברת כחצי מיליארד שקל לאור בקשת ההצטרפות להאג

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך מסיבת עיתונאים באלג'יריה, 23 בדצמבר 2014. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן/AP

הפלסטינים הודיעו היום (שני) כי יחרימו סחורות של שש חברות ישראליות, זאת בתגובה להחלטתה של ישראל להקפיא כספי מיסים של הרשות הפלסטינית. ועדה מטעם הרשות, שמונתה לדון בתגובה לצעד שבו נקטה ישראל בחודש שעבר, הודיעה במסיבת עיתונאים בעיר אל-בירה שבגדה המערבית כי החל מיום רביעי לא יתאפשר לחברות "שטראוס", "תנובה", "אסם", "עלית", "פריגת" ו"יפאורה-תבורי" להכניס סחורות לשטחי הרשות הפלסטינית.

יו"ר הוועדה, מחמוד אל-עאלול, אמר כי החרמת סחורות ישראליות תהיה אסטרטגיה קבועה מצד הרשות הפלסטינית, שבהדרגה תתרחב לכלל החברות הישראליות. הוא הסביר כי לסוחרים הפלסטינים יינתנו שבועיים להיפטר מהסחורה הישראלית שברשותם, כאשר ועדות מקומיות יאכפו את יישום ההחלטה.

בחודש שעבר הקפיאה ישראל את העברתם של כחצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית. זאת, בתגובה לבקשה שהגישה משלחת הרשות הפלסטינית לאו"ם להצטרף לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג ול-17 אמנות בינלאומיות נוספות, במטרה להגיש תביעות נגד ישראל. הצעד הפלסטיני גרר ביקורת נוקבת מצד ארצות הברית. גורם בכיר במחלקת המדינה אמר לאחר הגשת הבקשות מצד הפלסטינים כי "זה לא אמור להפתיע שיהיו השלכות לצעד הזה, אולם אנחנו ממשיכים לבחון זאת".

עוד בוואלה! חדשות:
מקורות ישראליים: נתניהו שוקל לבטל את הנאום בקונגרס
החרדים ממשיכים למחות נגד הגיוס: 10 עצורים בהפגנה בכביש 4
המשטרה ביקשה להאריך מעצר אדם שהצית עצמו - אף שהוא מורדם

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully