וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מקסימוב מובילה מאבק לשחרור אתי אלון: "נערער לעליון"

8.2.2015 / 14:51

עקב האכזבה מהחלטת בית המשפט שלא לנכות שליש ממאסרה של אלון, שהורשעה ב-2003 במעילה בבנק למסחר, פרסמה משפחתה עצומה למען שחרורה. היעד: 25 אלף חתימות. "הבן שלה רוצה לבנות איתה קשר"

צילום: יותם רונן, דוד קורן; עריכה: יאיר דניאל

(הדיון בבית המשפט, שבו התקבלה ההחלטה שלא לשחרר את אתי אלון, בשבוע שעבר)

לאחר כישלון המאבק המשפטי לשחרורה המוקדם של אתי אלון, שהורשעה ב-2003 בהונאת הענק בבנק למסחר, העבירה משפחתה את המאבק לרשתות החברתיות. לטובת העניין פתחה המשפחה עמוד פייסבוק ששמו "לשחרר את אתי אלון", המוביל לעצומה באותו שם. עד כה חתמו עליה 327 בני אדם, והיעד הסופי הוא 25 אלף חתימות. "אנחנו ממשיכים להילחם, זה לא הסוף מבחינתנו, נערער לעליון כמובן", אמרה לוואלה! חדשות אחייניתה.

"13 שנים חיכינו בסבלנות לרגע הזה שאתי תשתחרר", נמסר מהמשפחה. "עברנו חוויות לא קלות, ממשפחה נורמטיבית כביכול, לאחת המשפחות המוכרות במדינה, ולרעה כמובן. לא קל להתמודד עם הסיטואציה, בתי משפט, בתי סוהר, ביקורים שהם סיוט בפני עצמם וכמובן ההתמודדות עם תחושה של בושה גדולה שמרחפת כל הזמן מעל הראש".

עוד על המעילה ששינתה את פני המדינה:
עתירת המדינה התקבלה: אתי אלון לא תשוחרר לפני 2019
המדינה נגד שחרור אתי אלון: "לא החזירה חובה לחברה"
בית המשפט קבע: אתי אלון תישאר בכלא לפחות עוד חודש

אתי אלון בדיון דיון בעתירה נגד שחרורה, ביהמ"ש המחוזי בלוד. ראובן קסטרו
אתי אלון בבית המשפט, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

אחייניתה הוסיפה כי המשפחה מרגישה אכזבה גדולה מהחלטת השופטים. "גם לילדים שלה היה קשה מאוד וקשה עד היום. הבן שלה מחכה לרגע הזה שאימא שלו תשתחרר", אמרה האחיינית. "הוא משתוקק לבנות איתה קשר מחודש של אימא ובן". היוזמה לצאת בעצומה מאפיינת לדבריה את המשפחה, שלמרות תקופת המאסר הארוכה, נותרה מאוחדת. "אימא שלה, סבתא שלי, חולמת על הרגע שאתי תהיה אישה חופשייה. סבתא מלאה ברגשות אשם ובכמיהה לרגע הזה, שמכביד על המלחמה האישית שלה בסרטן".

מיוחד | המעילה ששינתה את עולם הפשע הישראלי

אלון הורשעה ב-2003 בגניבת 250 מיליון שקלים מהבנק למסחר לטובת כיסוי חובותיו של אחיה, עופר מקסימוב, בשוק האפור. אלון, כמו גם אביה אביגדור, הורשעו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. כמו כן, אלון הורשעה ברישום כוזב במסמכי תאגיד, וכן במרמה והפרת אמונים. נגזרו עליה 17 שנות מאסר, שמתוכן השלימה עד כה 13. בחודש שעבר אישרה ועדת השחרורים לנכות שליש ממאסרה, אך הפרקליטות הביעה התנגדות נחרצת, ובית המשפט המחוזי בלוד קיבל את עמדתה.

"לשחרר את אתי אלון" - עמוד פייסבוק לשחרורה של אתי אלון פברואר 2015. פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק "לשחרר את אתי אלון"/צילום מסך, פייסבוק

"אנשים רבים לא יודעים שהכסף הוחזר ללקוחות הבנק"

"הסיבה שהחלטנו ליצור את עמוד הפייסבוק 'לשחרר את אתי אלון' ואת העצומה, היא שקודם כול אנחנו מרגישים שיש כאן חוסר צדק. לא ייתכן שאתי, שהיא אסירה למופת מהיום הראשון, עברה את כל שלבי השיקום ועומדת בכל הקריטריונים לניכוי שליש - לא תשוחרר", הוסיפה אחייניתה. היא הביעה כעס על שחרורם של אסירים שביצעו עבירות חמורות מכך, ולדבריה "משתחררים בוועדות שליש מבלי שהמדינה תערער על כך".

כמו כן, המשפחה מתעקשת שהכסף שגנבה אלון הוחזר ללקוחות הבנק במלואו, עוד ב-2003. "במהלך השנים הציבור הוטעה על ידי התקשורת. אנשים רבים לא יודעים שהכסף הוחזר ללקוחות הבנק כבר בשנת 2003 במלואו. אנו רואים את זה בטוקבקים של האנשים שיש אי הבנה גמורה לגבי הנושא הזה. בפייסבוק אנחנו מביאים עוד הרבה מידע ונתונים שלא נחשפו עד כה לציבור ולתקשורת בכלל", הוסיפה אחייניתה.

"מתוך כל התגובות שקיבלנו כמשפחתה של אתי אלון ממכרינו, ראינו שלא רק אנחנו זועמים וכועסים. הרבה אנשים מסביבנו מרגישים דומה ומאוכזבים מהחלטת השופט, מרגישים שנעשה פה עוול וחוסר צדק. זה המקום של הציבור להשפיע ולצעוק יחד איתנו שהיא צריכה להשתחרר, רוצים צדק. קיבלנו מאות פניות, מאות לייקים ומאות חתימות לעצומה, אנחנו צופים שזה רק ילך ויגדל", היא אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • אתי אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully