וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נגד שחרור אתי אלון: "לא החזירה חובה לחברה"

1.1.2015 / 13:28

לטענת הפרקליטות, ועדת השחרורים שהפחיתה שליש מעונשה, לא ידעה שאלון לא שילמה את מלוא הקנס שהוטל עליה בגובה 5 מיליון שקלים. "דוגמא נוספת ליכולתה לנהוג באופן מניפולטיבי"

אתי אלון. הארץ מוטי קמחי
"אי תשלום מלוא הקנס בפועל מהווה למעשה אי ריצוי העונש". אתי אלון/הארץ מוטי קמחי

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש ממאסרה של אתי אלון, שהורשעה ב-2003 בהונאת הענק בבנק למסחר.

לטענת הפרקליטות, ועדת השחרורים לא ידעה שאלון לא שילמה קנס בגובה חמישה מיליון שקלים, שהוטל עליה בהליך הפלילי, לאחר שהכריזה על עצמה כפושטת רגל ב-2007. "האסירה הייתה חייבת ליידע את הוועדה על צו הכינוס שנפתח שנים קודם וחשיפת נתון זה היה מחייב את הוועדה לתת משקל גבוה יותר לאי תשלום מלוא הקנס בעתיד. אי תשלום מלוא הקנס בפועל מהווה למעשה אי ריצוי העונש ואי החזרת החוב לחברה". עוד נמסר מהפרקליטות כי "התנהלות זו של האסירה מהווה דוגמא נוספת ליכולתה לנהוג באופן מניפולטיבי וליצור מצג שווא כאילו בכוונתה לשלם את מלוא תשלום הקנס".

על פי העתירה, שהוגשה באמצעות עורכות הדין גנית גדות כרמי ועינת לב ארי, המדינה מתנגדת לשחרורה המוקדם גם משום שהכספים שגנבה מבנק המסחר מימנו, הניעו והעצימו ארגוני פשיעה ואף שימשו לביצוע עבירות רבות נוספות על ידי ארגוני פשיעה. "למרות חלוף השנים, כספי הבנק למסחר עדיין ממשיכים להניע ארגוני פשיעה וסכסוכים, ועד היום לא נחשפה התמונה המלאה של 'נתיבי הכספים'", נמסר מהפרקליטות.

עוד על אתי אלון בוואלה! חדשות:
אחרי 12 שנה: אתי אלון תשתחרר בקרוב מהכלא לאחר שמאסרה קוצר
אפליה מקוממת נגד אתי אלון. דעה
נשארת במאסר: נדחתה בקשת אתי אלון לשחרור מוקדם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלון בבית המשפט ב-2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר הודיעה ביום ראשון כי היא מאשרת את בקשתה של אלון להפחית שליש מתקופת מאסרה. לבקשת פרקליטות המדינה, ועדת השחרורים עיכבה את השחרור בשבעה ימים כדי לאפשר למדינה להגיש ערר על ההחלטה.

אלון השלימה ריצוי שני שלישים מתקופת המאסר שנגזר עליה - 17 שנים. לפני יותר משנה הוגשה הבקשה הראשונה לקיצור מאסרה, אולם אז היא נדחתה משום שנקבע כי אלון לא עמדה בהליך השיקומי. בחודש שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי הוועדה הודיעה כי יתקיים דיון מחודש בבקשתה של אלון.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אתי אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully