וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארת במאסר: נדחתה בקשת אתי אלון לשחרור מוקדם

6.5.2013 / 10:19

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה בקשתה לנכות שליש מעונשה. מאז שנת 2003 היא מרצה עונש של 17 שנות מאסר בגין חלקה בפרשת הבנק למסחר. "פגיעה בבטחון האזרחים"

ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר החליטה היום (שני) לדחות את בקשתה של אתי אלון לניכוי שליש ממאסרה. הנימוקים העיקריים לדחייה הם הנזק העצום שנגרם לבנק, לעובדיו, למשקיעים ולציבור. בעוד שנה וחצי היא תוכל להגיש בקשה נוספת לשחרור. אלון מרצה מאז שנת 2003 עונש של 17 שנות מאסר, בגין חלקה בפרשת הבנק למסחר. לפני כשנתיים קבע בית המשפט המחוזי בפתח תקווה כי שירות בתי הסוהר הפלה את אלון לרעה, ואישר את בקשתה לצאת לשיקום קבוצתי מחוץ לכתלי בית הסוהר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוטטה את הבנק למסחר. אתי אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת השחרורים, בראשות השופט לשעבר גיורא שוהם, ציינה בהחלטתה כי "האסירה עברה תהליך שיקום משמעותי ביותר בין כותלי הכלא, הביעה חרטה וסייעה בתהליך השיקום הן לעצמה והן לאסירות אחרות". יחד עם זאת, קבעה הוועדה כי היא רואה "את הנזק הגדול ביותר בכך שמירב הכספים הועברו לאירגוני הפשיעה, ויש בכך לפגוע פגיעה קשה ביותר בתחושת הביטחון של אזרחי המדינה".

"תרנגולת פלאית-פלילית רבת תושייה"

הוועדה ציינה עוד את העובדה שהמדינה הייתה צריכה לכסות חוב של רבע מיליון שקלים בעקבות מעשיה של אלון, שלמעשה מוטטה את הבנק למסחר, וכי סך כל עלות הפרשה למדינה מוערכת בכחצי מיליארד שקלים. "הנזק הרב שגרמה האסירה פגע בלקוחותיו הרבים של הבנק, אשר כספם נגזל, בעובדי הבנק אשר מצאו עצמם ללא מקור פרנסה, בבעלי המניות של הבנק שהפסידו כספים רבים ובציבור כולו – לאחר שקופת המדינה נאלצה לשאת על כתפיה את ההוצאות שנלוו למעשיה", נכתב בהחלטת הוועדה.

על פי החלטת הוועדה, שהורכבה בנוסף לשופט לשעבר גם מעובדת סוציאלית, קרימינולוג ונציג שירות בתי הסוהר, בעוד שנה וחצי ניתן יהיה לשקול מחדש את שחרורה של אלון. "ההימנעות משחרור נבעה בשל חשש לפגיעה באמון הציבור", נאמר בנימוקים להחלטה, "והזמן שיעבור יש בו כדי לרפא חשש זה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חובות בשוק האפור. עופר מקסימוב בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלון הורשעה לפני כעשור בגניבת 250 מיליון שקלים מהבנק למסחר לטובת כיסוי חובותיו בשוק האפור של אחיה, עופר מקסימוב. אלון, כמו גם אביה אביגדור, הורשעו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. כמו כן, אלון הורשעה גם ברישום כוזב במסמכי תאגיד, וכן במרמה והפרת אמונים. "תרנגולת פלאית-פלילית רבת תושייה, עבריינית המטילה ביצי זהב", כינתה את אלון השופטת קפלן-הגלר בהכרעת הדין. לדבריה, אלון, אחיה ואביהם היו "השלישייה הלא קדושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully