וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 10 שנים הורשע "מלך השוק האפור" רביזדה

גלעד גרוסמן

18.4.2012 / 15:03

בני רביזדה הורשע בשורת עבירות במסגרת פרשת "הבנק למסחר" בהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות זיוף בהיקף של כ-140 מיליון שקלים, זאת לאחר שמשפטו נמשך עשר שנים

לאחר 10 שנות משפט, הרשיע היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בתל אביב את בני רביזדה, מי שכונה בעבר "מלך השוק האפור", בשורה ארוכה של עבירות במסגרת פרשת "הבנק למסחר". בין העבירות הן הורשע - קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות זיוף בהיקף של כ-140 מיליון שקלים. בית המשפט הרשיע גם אהרון אוהב ציון, שהיה מעורב בקבלת כ-48 מיליון שקלים. עם זאת, רביזדה ואוהב ציון זוכו מגניבת הכספים שביצעה באותה פרשה אתי אלון.

רביזדה בן ה57, עסק בניקיון צ'קים בשוק האפור ופדה למעלה מ-300 המחאות שקיבל מאלון, אותן גנבה כדי לכסות את חובות ההימורים של אחיה עופר מקסימוב. הפרקליטות טענה כי רביזדה ידע שמדובר בהמחאות מזויפות שנועדו לשם גניבת הכסף מהבנק. לטענת הפרקליטו, רביזדה ידע שמקסימוב מהמר כבד שמסכן מיליונים, וכן הכיר היטב את אלון וידע שאין לה מקורות חוקיים כדי לכסות את החובות, ולכן ידע מה מקור הכסף. עוד נטען, שרביזדה העניק למקסימוב אשראי ביודעו שאין לו מקורות כספיים.

מנגד, רביזדה טען כי הוא רק פדה את ההמחאות תמורת עמלה, מבלי לדעת שמדובר בהמחאות גנובות. עוד טען, כי אלון הערימה הן על הבנק למסחר והן על גורמים מחוץ לבנק. הוא הוסיף כי סבר שלמקסימוב מקורות אחרים לכיסוי חובותיו. "מרבית העובדות אינן שנויות במחלוקת, השאלה אם יש בהן כדי לגבש עבירה פלילית", כתב השופט אורי שוהם בהכרעת הדין, "יש להוכיח הסכם בין הצדדים ההופך אותם למעין בני ברית לביצוע העבירה". עוד כתב השופט כי "התביעה לא הציגה ראיות ישירות או נסיבתיות על קשר בין הנאשמים לאתי אלון. היא פעלה בחשאיות רבה ובמסתורין ולא שיתפה איש במעשיה", לכן זיכה את השניים מעבירת הגניבה. אלון ומקסימוב נידונו ל17 שנות מאסר, לאחר שהורשעו בגניבת 250 מיליון שקל מכספי הבנק למסחר, גניבת עתק שהובילה לקריסת הבנק.

עם זאת, השופט שוהם קיבל את הטענה שהשניים ידעו שהעובדה שלמקסימוב אין מקורות כספיים לכיסוי החובות הייתה צריכה "להדליק נורה אדומה זוהרת" ולגרום להם לחשוד שמדובר בכספים שהושגו בדרך לא כשרה. אולם, השניים נמנעו מלבדוק את החשד. בנוסף, השניים הורשעו גם בזיוף צ'קים של הבנק למסחר.

פרקליטו של רביזדה, עורך הדין צבי פורר, אמר לאחר הדיון כי "אחרי 10 שנים בית המשפט קבע חד משמעית שלאדון רביזדה אין חלק בפרשת הבנק למסחר, הוא לא היה מעורב בגניבה". רביזדה עצמו אמר כי בכוונתו לערער על ההרשעה.

עוד באותו נושא:
כתב אישום נגד 9 מבכירי הבנק למסחר
רו"ח הבנק למסחר ישלמו על ההתמוטטות
עסקת טיעון לבני רביזדה על העלמות מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully