וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד 9 מבכירי הבנק למסחר

7 שנים לאחר התפוצצות פרשת המעילה בבנק למסחר: הפרקליטות החליטה להגיש כתבי אישום - בכפוף לשימוע – בין היתר נגד שמיל ובר שכיהן כיו"ר דירקטוריון הבנק ובעל השליטה בו

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה השבוע ל-9 מנושאי המשרה והדירקטורים הבכירים, שכיהנו בבנק למסחר במהלך השנים 1999-2002, כי לאחר שבחנה את חומר הראיות, היא מצאה שיש מקום לשקול הגשת כתבי אישום נגדם.

נגד כל אחד יוגש כתב אישום בגין חלקו בפרשה, בכפוף לשימוע. על פי החשד הדירקטורים והמנהלים ניהלו את הבנק ופיקחו על ניהולו באופן לקוי ובלתי תקין, עד כדי העמדה בסכנה את יכולתו של הבנק לעמוד בהתחייבויותיו.

כזכור, הבנק למסחר הגיע למצב של חדלות פירעון והתמוטט באפריל 2002, לאחר שהתגלתה בו מעילה שהתבצעה על ידי עובדת הבנק אתי אלון. עיקר המעילה התקיימה במשך 5 שנים והסתכמה בקרוב ל- 270 מיליון שקל. את מחיר התמוטטותו של הבנק שילמו לקוחות הבנק, שהפקידו בו את כספיהם - אשר ירדו לטמיון; ובהמשך בנק ישראל, אשר לקח על עצמו את הנזקים שנגרמו ללקוחות הבנק, ושילם את החסר מן הקופה הציבורית.

עד כה נתנו את הדין, בגין חלקם בפרשה אתי אלון ואחיה, עופר מקסימוב, אשר מרצים שניהם עונשי מאסר ממושכים. כן מתקיימים הליכים בעניין מעורבותם של גורמים בשוק האפור, שאליהם הגיעו חלק מן הכספים שנמשכו מן הבנק למסחר במסגרת המעילה.

באמצע 2008 השלימה יאחב"ל חקירה מורכבת, שעניינה אופן תפקודם של הדירקטורים בבנק למסחר ומנהליו בשנים שקדמו לקריסתו. בהודעת הפרקליטות נכתב, כי "בין היתר, נגעה החקירה גם בנושא המעילה, לאור התעלמותם של המנהלים ושל הדירקטורים מנורות אזהרה שצריכות היו להידלק אצלם פעם אחר פעם במהלך ניהולו השוטף של בנק שבו מתבצעת מעילה".

"הפרקליטות שוקלת להעמיד את 9 נושאי המשרה בבנק ואת הדירקטורים לדין בגין שורה של עבירות, הכוללת, בין היתר, עבירות של ניהול עסקים של תאגיד ותאגיד בנקאי בדרך שפגעה בניהולו התקין או שהעמידה בסכנה את יכולתו לעמוד בהתחייבויותיו; רישום כוזב במסמכי תאגיד; אי גילוי מידע או פרסום מטעה בידי נושא משרה בכיר בתאגיד; מרמה והפרת אמונים בתאגיד. במכתבים שנשלחו השבוע לכל אחד מן החשודים מפורטים עיקרי החשדות נגדו".

החשודים הם: מר שמיל וובר- ששימש יו"ר דירקטוריון הבנק והיה בעל שליטה בו; מר דורון גרופר- שהיה דירקטור ויו"ר ועדת אשראי דירקטוריונית בבנק; גב' טובה הילמן – שכיהנה כדירקטורית וכיו"ר ועדת ביקורת דירקטוריונית בבנק עד למועד קריסתו; גב' נעמי לירן – שכיהנה כדירקטורית מטעם הציבור וכיו"ר ועדת ביקורת דירקטוריונית בתקופה שקדמה להתמוטטות הבנק; מר משה ליבוביץ' – מנכ"ל הבנק; מר אמיר פרג – סמנכ"ל ומנהל מחלקת האשראי בבנק; מר יוסי אנה – מנהל סניף תל אביב בבנק; מר עדי מוסל – חשב הבנק; וגב' נתלי שרון – מנהלת מחלקת השקעות, שהייתה גם האחראית הישירה על אתי אלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully