וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רצח הטייס: ירדן שחררה מטיף של אל-קאעדה שמתנגד לדאעש

5.2.2015 / 20:54

אבו מוחמד אל-מקדיסי, שנחשב לאביו הרוחני של מנהיג הארגון לשעבר א-זרקאווי והתנער ממנו בגלל רצח אזרחים, שוחרר במפתיע. אל-מקדיסי צפוי להוקיע את שריפתו למוות של הטייס

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ירדן שחררה היום (חמישי) מהכלא את אבו מוחמד אל-מקדיסי, מנהיג רוחני של ארגון אל-קאעדה, שנעצר בחודש אוקטובר האחרון – כך מסר מקור ביטחוני בממלכה. על פי המקור, שחרורו התבצע בהוראת התביעה הכללית. הסיבה לשחרורו – שמגיעה יומיים לאחר שפורסם סרטון של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שבו נראית שריפתו למוות של הטייס הירדני – טרם התבררה.

גורם ביטחוני נוסף מסר כי אל-מקדיסי צפוי לגנות את הוצאתו להורג של מועז אל-כסאסבה. ייתכן שמטרת הצעד החריג היא לפלג בין המחנות הקיצוניים בירדן ולהשתיק את ההתנגדות להשתתפות של ירדן בקואליציה נגד דאעש.

אל-מקדיסי נחשב לאביו הרוחני של מוסאב א-זרקוואי, לשעבר מנהיג ארגון אל-קאעדה בעיראק, שממנו צמח במרצות השנים ארגון "המדינה האיסלאמית". עם זאת, מאוחר יותר התנער ממנו אל-מקדיסי בשל הפגיעה באזרחים ללא אבחנה. הוא בילה 16 שנים מתוך 21 השנים האחרונות בכלא, ובחודש אוקטובר האחרון שוחרר לתקופה קצרה אחרי שביקר את מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי.

עוד על המאבק של ירדן בדאעש
המלך עבדאללה בישר להורי הטייס שנרצח: "הפצצנו יעדי דאעש"
רצח הטייס הירדני עוד יפרק את הקואליציה נגד דאעש
רצח הטייס: דאעש נוחל תבוסות, ומוציא עצבים בצורה חולנית

ירדן זועמת על רצח הטייס: "לדאעש אין שום קשר לאיסלאם". רויטרס
מועז אל-כסאסבה/רויטרס

הבוקר ביקר עבדאללה מלך ירדן אצל הוריו של אל-כסאסבה. בביקור בעיר כראכ, כמאה קילומטרים מדרום לעמאן, סיפר המלך להוריו של הטייס כי מטוסי חיל האוויר הירדני תקפו ביממה האחרונה בצפון סוריה, והפציצו בעיר א-רקה יעדים השייכים לארגון.

על התקיפה דווח לפנות בוקר בכלי תקשורת ערביים, כמו גם בחשבונות טוויטר המזוהים עם האופוזיציה הסורית. על פי שורת הדיווחים הללו, שהתפרסמו בצהריים גם ברשת אל-ערביה, 55 לוחמי דאעש נהרגו בהפצצות, בהם בכיר בארגון.

הטלוויזיה הירדנית הסתפקה בדיווח קצר, ולפיו "מטוסים ירדניים חזרו לשטח האווירי של המדינה ממשימה קרבית". בדיווח נמסר כי המטוסים ביצעו יעף כבוד בעמאן ומעל ביתו של הטייס שנרצח.

בהמשך היום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המלך וביקש להביע תנחומים על רצח הטייס. "זהו רצח מתועב. כל בני התרבות מזועזעים מהאכזריות הברברית הזאת, שמולה צריך העולם להתנגד יחד", אמר ראש הממשלה. נתניהו ציין בפני המלך עבדאללה את חשיבות ההחלטה להחזיר את שגריר ירדן לישראל, ואת ההקפדה המשותפת בשמירה על הסטטוס קוו במקומות הקדושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully