וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תיעדה במקרה את אחד הלוויתנים הנדירים ביותר בעולם

צלמת הבחינה במקרה בלווייתני מקור נדירים שוחים בים בהוואי - והצליחה לעשות את הבלתי אפשרי ולתעד אותם בקלוז אפ במשך 4 דקות. צפו בקטע הנדיר

ערוץ היוטיוב Ocean Eyes

עונת הלווייתנים בהוואי מבשרת בדרך כלל על תצפיות מרובות של לווייתנים ודולפינים בקרבת מקום - אבל את הלווייתן שליסה דנינג, הצלמת מהוואי, מצאה בשבוע שעבר - קשה וכמעט בלתי אפשרי כמעט למצוא. ליסה הבחינה במקרה בשני לוויתני מקור נדירים הנראים כמו דולפינים שסובלים מהשמנת יתר. מאחר שהם בדרך כלל מאוד חמקמקים וביישנים, היא חשבה שאין סיכוי שתצליח לתעד אותם ובכל זאת קפצה אחריהם למים עם המצלמה. שם, להפתעתה, הם נשארו באזור 25 דקות, כשבמשך 4 דקות שלמות היא הצליחה לתעד אותם מקרוב.

"בדרך כלל הם מאוד ביישנים", אמרה דנינג לערוץ KITV, "אולי תצליחו לראות אותם לכמה שניות אבל אז הם נעלמים". למזלה, ולמזלנו, שני אלה רצו להמשיך לשחק איתה ולה היה את כל הזמן שבעולם לתפוס את הרגע. דנינג סיפרה לעיתון היומי הגדול של הוואי שהיא יצרה מספר פעמים קשר עין עם הלווייתנים ואפילו תקשרה עם אחד מהם באמצעות סנפיריה.

תיעוד של לוייתן מקור נדיר. צילום מסך
כך נראה לווייתן המקור/צילום מסך

לווייתני המקור יכולים להגיע לאורך של 20 מטרים ולמשקל של טון. הם חיים במים טרופיים ברחבי העולם ומבלים את רוב זמנם במעמקים, שם הם צדים וניזונים מדיונונים ומדגים קטנים. בגלל שהם שוחים כל כך עמוק – זה ידוע שמאוד קשה להגיע אליהם.

הביולוג הימי רובין ביירד תיעד לווייתנים אלו ואחרים במשך שנים ומודה שקיימות מעט מאוד תצפיות של היונק הנדיר הזה ושלדנינג אכן היה מזל גדול. מאחר שהגישה אליהם בעייתית, מדענים לא יודעים לומר כמה מהם קיימים בטבע ומהי תוחלת החיים שלהם. דנינג, שיודעת כמה מזל היה לה, מסכמת: "זו הייתה חוויה מקסימה ויוצאת דופן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully