וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך עבדאללה בישר להורי הטייס שנרצח: "הפצצנו יעדי דאעש"

מלך ירדן ביקר הבוקר אצל הוריו של הטייס מועז אל-כסאסבה, שסרטון הוצאתו להורג זעזע את העולם, ועדכן את בני המשפחה על הפצצות שבוצעו אמש בסוריה. נתניהו שוחח עם המלך: "רצח מתועב"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עבדאללה מלך ירדן בא הבוקר (חמישי) לביקור אצל הוריו של מועאז אל-כסאסבה, הטייס שנרצח בשבי דאעש. בביקור בעיר כראכ, כמאה ק"מ מדרום לעמאן, סיפר המלך להוריו של הטייס כי מטוסי חיל האוויר הירדני תקפו ביממה האחרונה בצפון סוריה, והפציצו בעיר רקה יעדים השייכים לארגון.

על התקיפה דווח לפנות בוקר בכלי תקשורת ערביים, כמו גם בחשבונות טוויטר המזוהים עם האופוזיציה הסורית. על פי שורת הדיווחים הללו, שהתפרסמו בצהריים גם ברשת אל-ערביה, 55 לוחמי דאעש נהרגו בהפצצות, בהם בכיר בארגון.

הטלוויזיה הירדנית הסתפקה בדיווח קצר, ולפיו "מטוסים ירדניים חזרו לשטח האווירי של המדינה ממשימה קרבית". בדיווח נמסר כי המטוסים ביצעו יעף כבוד בעמאן ומעל ביתו של הטייס שנרצח.

בהמשך היום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המלך וביקש להביע תנחומים על רצח הטייס. "זהו רצח מתועב. כל בני התרבות מזועזעים מהאכזריות הברברית הזאת, שמולה צריך העולם להתנגד יחד", אמר ראש הממשלה. נתניהו ציין בפני המלך עבדאללה את חשיבות ההחלטה להחזיר את שגריר ירדן לישראל, ואת ההקפדה המשותפת בשמירה על הסטטוס קוו במקומות הקדושים.

עוד באותו נושא:
דאעש: שרפנו למוות את הטייס הירדני השבוי
רצח הטייס הירדני עוד יפרק את הקואליציה נגד דאעש
ירדן הוציאה להורג את המחבלת הכלואה: "דאעש נוקט טרור שפל"

המלך עבדאללה בבית משפחתו של הטייס הירדני שנרצח בשבי דאעש – כראכ, 5 בפברואר 2015. רויטרס
המלך עבדאללה/רויטרס

ירדן היא אחת מארבע המדינות הערביות המפציצות בסוריה במסגרת הקואליציה הבינלאומית, לצד קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. בעבר דאגה ירדן להצניע את חלקה במשימות ההפצצה בשל החשש בארמון המלך ממחאה פנימית.

השבוע נודע כי איחוד האמירויות הערביות הפסיקה לשלוח טייסים להפצצות בסוריה ובעיראק. ההודעה נמסרה לממשל האמריקני כבר בחודש דצמבר, מיד אחרי נפילתו בשבי של הטייס הירדני. כתנאי לחזרתה לגיחות המבצעיות, דורשת המדינה כי ארה"ב תציג תכנית חדשה ומשופרת לחילוץ טייסים משטחי השליטה של "המדינה האיסלאמית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ירדן זועמת על רצח הטייס: "לדאעש אין שום קשר לאיסלאם". רויטרס
הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה/רויטרס

פרט לתקיפת יעדי דאעש, עמאן הוציאה אתמול להורג שני פעילי טרור המזוהים עם הארגון הקיצוני. בשעות הבוקר נתלו המחבלים העיראקים סאג'ידה א-רישאווי וזיאד אל-כרבולי. א-רישאווי הייתה כלואה במדינה מאז 2006 ועונש המוות נגזר עליה כבר אז, אולם בשל הוצאתו להורג של הטייס הוחלט לזרז את ביצועו. א-רישוואי נכלאה בעקבות מעורבותה בסדרת פיגועים בעמאן ב-2006, שבה הרגה עם בעלה עשרות בני אדם. היא נפצעה בפיגוע שבו לא הצליחה להפעיל את מטען החבלה שנשאה על גופה.

דאעש דרש את שחרורה של א-רישאווי בתמורה לשחרור העיתונאי היפני קנג'י גוטו, אך בעמאן סירבו לאשר את העסקה כל עוד לא ימסור הארגון הקיצוני אות חיים מהטייס שמטוסו התרסק בא-רקה שבסוריה בסוף חודש דצמבר. לאחר שלא הושלמה העסקה הוצא גוטו להורג ביום שבת האחרון, אך ירדן הבהירה כי אל-כסאסבה כבר נשרף למוות ב-3 בפברואר, ולכן כל המשא ומתן עם "המדינה האיסלאמית" היה מניפולציה של הארגון.

אל-כרבולי הורשע בשנת 2008 בגין רצח אזרח ירדני. כמו א-רישאווי, גם הוא נחשב למקורבו של מנהיג אל-קאעדה בעיראק לשעבר אבו מוסעב א-זרקאווי, שחוסל בשנת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully