וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן הוציאה להורג את המחבלת הכלואה: "דאעש נוקט טרור שפל"

אחרי פרסום הסרטון שבו תועדה הוצאתו להורג בשריפה של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, הודיעה הבוקר הטלוויזיה הירדנית על תלייתה של המחבלת סג'ידה א-רישאווי ושל אסיר ג'יהאד נוסף. המלך עבדאללה: "אין קשר בין דאעש לבין האיסלאם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ירדן תלתה לפנות הבוקר (רביעי) את המחבלת העיראקית סאג'ידה א-רישאווי שהייתה כלואה במדינה מאז 2006 - כך דיווחה הטלוויזיה בממלכה. זאת, בעקבות פרסום הסרטון שהפיץ ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובו נראה הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה מוצא להורג בשריפה.

עונש המוות נגזר על רישאווי כבר בשנת 2006, אולם בשל הוצאתו להורג של הטייס הוחלט לזרז את ביצועו. כמו כן, הוצא להורג גם זיאד אל-כרבולי, מחבל של אל-קאעדה שהיה כלוא בממלכה.

א-רישוואי נכלאה בעקבות מעורבותה בסדרת פיגועים בעמאן ב-2006, שבה הרגה עם בעלה עשרות בני אדם. היא נפצעה בפיגוע שבו לא הצליחה להפעיל את מטען החבלה שנשאה על גופה. אל-כרבולי, גם הוא מעיראק, הורשע בשנת 2008 בגין רצח אזרח ירדני. כמו א-רישאווי, גם הוא נחשב למקורבו של מנהיג אל-קאעדה בעיראק לשעבר אבו מוסעב א-זרקאווי, שחוסל בשנת 2006.

דאעש דרש את שחרורה של א-רישאווי בתמורה לשחרור העיתונאי היפני קנג'י גוטו, אך בעמאן סירבו לאשר את העסקה כל עוד לא ימסור הארגון הקיצוני אות חיים מהטייס שמטוסו התרסק בא-רקה שבסוריה בסוף חודש דצמבר. לאחר שלא הושלמה העסקה הוצא גוטו להורג ביום שבת האחרון, אך ירדן הבהירה כי אל-כסאסבה כבר נשרף למוות ב-3 בפברואר, ולכן כל המשא ומתן עם "המדינה האיסלאמית" היה מניפולציה של הארגון.

המחבלת הכלואה סג'ידה אל-רישאווי – עמאן, 2006. רויטרס
סג'ידה רישאווי בבית הכלא בעמאן ב-2006/רויטרס

המלך עבדאללה קיצר את ביקורו הרשמי בארצות הברית ונפגש הלילה בעקבות פרסום הסרטון עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. וושינגטון הבטיחה כי תגדיל את התמיכה בעמאן ותעביר לה מיליארד דולרים בכל שנה.

לפני הפגישה עם המלך, התייחס אובמה לסרטון והגדיר אותו "אינדיקציה נוספת לרוע ולברבריות של הארגון". לדבריו, "אם נכפיל את נחישותנו במסגרת מאמצי הקואליציה העולמית, נוכל לוודא שהם יובסו". בהודעה שהקליט עבדאללה לבני עמו, מסר המלך כי דאעש "הוא ארגון שנוקט טרור שפל, ושבינו ובין האיסלאם אין כל קשר".

דוברת הבית הלבן ברנדט מיהאן מסרה: "ארצות הברית מגנה בחריפות את פעולות דאעש, וקוראת לשחרור כל מי שמוחזק בידי הארגון". היא הוסיפה כי וושינגטון מפגינה "סולידריות עם ממשלת ירדן ועם העם הירדני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארה"ב ברק אובמה נפגש עם עבדאללה מלך ירדן – וושינגטון, 3 בפברואר 2015. GettyImages
המלך עבדאללה בפגישתו אמש עם הנשיא אובמה בבית הלבן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully