וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 3 לוחמי גולני בזזו כסף מבית פלסטיני ב"צוק איתן"

5.2.2015 / 9:15

מצ"ח פתחה בחקירה נגד אחד הלוחמים, במהלכה עלה חשד כי שני חיילים נוספים היו מעורבים לכאורה במקרה. השלושה נחקרו וחומרי החקירה הועברו לפרקליטות הצבאית שמגבשת כתבי אישום נגדם

לוחמי גולני במסע בצפון הארץ, ינואר 2013. אלכסי רוזנפלד, דובר צה"ל
לוחמי גולני באימון/דובר צה"ל, אלכסי רוזנפלד

לוחמי גולני חשודים כי גנבו כסף מבית פלסטיני במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה בקיץ האחרון. המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירה בחשד לביזה נגד לוחם אחד, אלא שבמהלך החקירה עלה חשד כי שני לוחמים נוספים היו מעורבים באירוע ואף הם זומנו לחקירה. מצ"ח העבירה את חומרי החקירה לעיונה של הפרקליטות הצבאית, שהחליטה בימים האחרונים לשלוח לחיילים מכתבים לפני הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע. על החשד נגד הלוחמים פורסם לראשונה הלילה (חמישי) ב"הארץ".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בימים האחרונים הופצו מכתבי שימוע לפני הגשת כתב אישום לכמה חיילים, החשודים במעורבות בביזה במהלך מבצע 'צוק איתן'. לאחר שיושלמו הליכי השימוע, תתקבל בפרקליטות הצבאית החלטה בנוגע לאירוע".

עוד בנושא צבא וביטחון:
ניסיון למנוע משבר? ישראל מרחיבה את הפעילות עם עזה
המאבק באלימות המתנחלים: אמצעי לחימה רבים נתפסו ביצהר
נשף הפרידה הנוצץ של גנץ: אולם פרטי בכ-60 אלף שקל

ביום שני הודיע על התפטרותו המשפטן וויליאם שייבאס, ראש ועדת החקירה הבינלאומית לפשעי המלחמה לכאורה שבוצעו על ידי ישראל במהלך מבצע "צוק איתן". לדבריו, העילה להתפטרותו היא הטענות בישראל ובקרב ארגונים פרו-ישראליים כי הוא מוטה לטובת הפלסטינים, לאחר שקרא בעבר להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין בגין פשעי מלחמה, וב-2012 נתן ייעוץ משפטי לאש"ף, עליו קיבל 1,300 דולר. מהמכתב עולה כי אותה עבודת ייעוץ הובילה גורמים באו"ם לפתוח בהליך שבמסגרתו נבחן אם הוא ראוי להמשיך ולשמש בתפקידו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully