וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון למנוע משבר? ישראל מרחיבה את הפעילות עם עזה

5.2.2015 / 1:06

בזמן שמצרים מתנתקת מהרצועת, נרשמת עלייה בתנועת הסחורות - מלט, מזון וביגוד - מישראל. משרד הביטחון ישקיע 20 מיליון שקלים להרחבת מעבר כרם שלום להעברת סחורות ולהתאמת מעבר ארז להולכי רגל

מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. AP
פלסטינים במעבר ארז/AP

בזמן שהצבא המצרי בונה רצועת חיץ בין סיני לעזה, מפוצץ מנהרות ופותח את מעבר רפיח להולכי רגל רק באופן נקודתי, ישראל, מנגד, מגדילה את היקף הפעילות מול הפלסטינים. לראיה, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' דן הראל אישר להעביר 20 מיליון שקלים לרשות המעברים שבראשה עומד תת-אלוף במיל' כמיל אבו רוקון, וזאת כדי להרחיב את הפעילות במעבר כרם שלום למעבר סחורות ועבור מעבר ארז להולכי רגל.

בעקבות פרויקט השיקום של רצועת עזה אחרי מבצע "צוק איתן" חל גידול במספר המשאיות שמעבירות מישראל לרצועה חומרי בנייה, מזון וביגוד. בממוצע עוברות מדי יום 400 משאיות אשר מכניסות בין היתר 1,200 טון מלט לפלסטינים. המטרה היא להכפיל את מספר המשאיות עד לכ-800 ליום ולהגיע למצב שמעבירים 4,000 טון מלט ביום. לפי התכנון, בשיא יעברו ביום עד 1,100 משאיות.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
דנינו על ההטרדות המיניות במשטרה: "אפס סובלנות ובלי פשרות"
בשל ביקורת נגד נתניהו וליברמן: 3 דיפלומטים בחו"ל הושעו
"ערב הסעודית תכננה להפיל את האייר פורס 1"

העברת סיוע הומניטרי וסחורות לרצועת עזה דרך מעבר ארז. דובר צה"ל
העברת סחורות במעבר ארז/דובר צה"ל

מעבר ארז המחודש נבנה בשנת 2007, אולם הוא לא מימש את ייעודו בתור המקום שממנו יעברו לישראל וממנה אלפי פלסטינים, זאת בשל המצב הביטחוני והשתלטות חמאס על הרצועה. כיום, במקרה הטוב ביותר עוברים במסוף מאות פלסטינים ביום, אם כי אלה חולים, אזרחים זרים וסוחרים.

אם המצב ישתפר ולפי תכניות שאושרו – עתיד מעבר ארז לקבל אופי חדש וסואן הרבה יותר עם אלפי עוברים מדי יום. כדי לענות על החשש ביטחוני, יוקמו במקום שרוולי כניסה מרצועת עזה לישראל ויוצבו בהם מכונות שיקוף חדשות לכבודה ולבני אדם. בנוסף, ייעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לאבטחה ויוצבו אשנבי טיפול באזרחים. במערכת הביטחון בוחנים אפשרות לחדש את מתן אשרות הכניסה לישראל לאלפי פועלים וזאת במטרה להפחית את הלחץ הכלכלי ברצועת עזה. ראשי מועצות בנגב המערבי הביעו הסכמה עקרונית לרעיון שגיבשה המדינה עצמה. מעבר ארז יהיה כשיר לעמוד ביעדים בסוף שנת 2015.

כבר ב-2010, אחרי המשבר שיצר המשט הטורקי לעזה, והביקורת העולמית על המצור על הרצועה, הוחלט להשקיע 70 מיליון שקלים במעברים השונים כדי להרחיב את היקף הסחורות הנכנסות לעזה. 20 מיליון השקלים הנוספים, שעליהם הוחלט לאחרונה, נועדו בין היתר גם להכין את המעברים לקליטת סיוע בינלאומי. מדובר בסיוע בהיקף מיליארדים לחמאס ולרשות הפלסטינית, שעליו החליטו מדינות ערב ומדינות נוספות במערב, שביניהן ארה"ב. בשלב זה, החלק הארי של הכסף והתרומות לא הגיע.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully