וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ביקורת נגד נתניהו וליברמן: 3 דיפלומטים בחו"ל הושעו

5.2.2015 / 0:25

השגריר בשוויץ, היועץ בשגרירות בהודו ודיפלומט המוצב בצרפת פרסמו בחשבונות הטוויטר שלהם טענות נגד ראש הממשלה, שר החוץ והשר בנט. כך פורסם לראשונה ב-NRG. משרד החוץ החליט להקיים להם שימוע לפני פיטורין

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה – 1 בפברואר 2015. רויטרס
ציטטו ציוצים שהביעו ביקורת על ביקורו בוושינגטון. נתניהו/רויטרס

מבוכה במשרד החוץ: שלושה דיפלומטים ישראלים המוצבים בחו"ל, בהם שגריר מכהן, הושעו מתפקידם בעקבות דברי ביקורת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד שר החוץ אביגדור ליברמן ונגד שר הכלכלה נפתלי בנט, שפורסמו בחשבונות הטוויטר שלהם. השלושה נקראו על ידי הנהלת המשרד לשוב ארצה והם יעמדו בקרוב לשימוע שלפני פיטורין.

שלושת הדיפלומטים ש"צייצו" נגד הממשלה הם השגריר בשווייץ, יגאל כספי, היועץ בשגרירות בהודו, אסף מורן וירון גמבורג, דיפלומט המוצב בשגרירות צרפת. השלושה כתבו כמה פעמים בשבועות האחרונים בחשבונות שלהם ביקורת בעלת גוון פוליטי מובהק נגד ראש הממשלה ונגד השרים ליברמן ובנט.

הציוצים של שלושת הדיפלומטים, שעליהם דווח לראשונה באתר NRG, כללו תוכן מקורי שהם העלו לחשבונות שלהם, לצד ציטוט ("ריטוויט") של אחרים. השגריר כספי, למשל, ציטט ציוצים רבים של עיתונאים, שבהם הייתה ביקורת על ראש הממשלה נתניהו בשל נסיעתו לקונגרס האמריקני.

אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים בבית העיתונאים. ראובן קסטרו
הורה על קיום השימוע. שר החוץ אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

הדיפלומטים מורן וגמבורג הביעו את דעותיהם האישיות בלשונם. גמבורג תיאר את השר בנט כ"ימין הזוי, משיחי, אלים, הומופובי ואנטי-חברתי". מורן, שנחשב לדיפלומט מוערך בשגרירות בניו דלהי, החמיא לפרשן ערוץ 10 רביב דרוקר על הופעתו בערוץ אל מול עורך דינו של ראש הממשלה.

במקרה של מורן, כמה מבין 993 העוקבים שלו שאלו אותו בעקבות הציוצים הפוליטיים שפרסם אם הוא אינו רואה בעייתיות בכך שהוא, כאיש משרד החוץ, מביע דעות פוליטיות בחשבון שלו, שבו הוא מזדהה כנציג רשמי של מדינת ישראל.

במשרד החוץ החליטו, כאמור, להשעות את הדיפלומטים מתפקידם ולקיים להם שימוע לפני פיטורין, וזאת בהוראת שר החוץ ליברמן.

יש לציין כי גם שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, ננזף לאחרונה על ידי משרד החוץ לאחר שהשמיע התבטאות פוליטית. דרמר אמר בתקשורת האמריקנית כי הוא משוכנע שהציבור הישראלי יבחר פעם נוספת בראש הממשלה נתניהו לתפקידו, אמירה חריגה עבור מי שאמור לייצג את מדינת ישראל בארצות הברית ולא לעסוק בפוליטיקה מפלגתית בישראל.

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully