וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערב הסעודית תכננה להפיל את האייר פורס 1"

זכריא מוסאווי, פעיל אל-קאעדה הכלוא בארה"ב ונחשב ל"חוטף ה-20" בפיגוע בתאומים, טוען כי הממלכה מימנה את הארגון לפני המתקפה. לדבריו, הוא העביר מכתבים מבן לאדן למלך סלמאן. בריאד מכחישים

זכריא מוסאווי, פעיל אל-קאעדה שהורשע בטרור ובקשר לפיגוע במגדלי התאומים. רויטרס
זכריא מוסאווי/רויטרס

"בית המלוכה הסעודי תמך כלכלית בארגון אל-קאעדה לפני פיגועי ה-11 בספטמבר" – כך טוען זכריא מוסאווי, פעיל לשעבר בארגון הכלוא בארצות הברית ונחשב ל"חוטף ה-20" במתקפה שאירעה ב-2001. בעדות בשבועה שנתן בחודש אוקטובר שעבר מבית סוהר פדרלי בקולורדו, שם הוא כלוא, ושחלקה פורסם אתמול (רביעי) בניו יורק טיימס, הוסיף כי סעודיה תכננה להפיל את המטוס הנשיאותי האייר פורס 1. בריאד מכחישים את הטענות שנשמעו במסגרת תביעה אזרחית שהגישו משפחות קורבנות הפיגועים נגד הממלכה.

מוסאווי הצהיר כי מנהיג הארגון לשעבר אוסמה בן לאדן הנחה אותו בסוף שנות ה-90 ליצור מאגר נתונים דיגיטלי של תורמים לארגון. "השייח אוסמה רצה שנתעד כל מי שהעביר כסף, מי שיש לו להקשיב לו או מי שתרם לג'יהאד", אמר מוסאווי. בין האישים שציין היו הנסיך טורקי אל-פייסל, שכיהן אז כראש המודיעין הסעודי; הנסיך בנדר בן סולטן, שגריר ערב הסעודית בארצות הברית; והנסיך אל-ווליד בן טלל, מיליארדר ואיש עסקים ידוע בממלכה.

מוסאווי, אזרח צרפת שנעצר במינסוטה כמה שבועות לפני ה-11 בספטמבר והודחה בשש עבירות הקשורות למעשי טרור ב-2005 – טען כי הוא אף העביר מכתבים מבן לאדן לנסיך סלמאן, אחיו של עבדאללה, שהיה המלך באותה תקופה, ושרק לאחרונה ירש את כיסאו. עוד טען מוסאווי כי הוא היה אמור להיפגש עם גורם רשמי במחלקה האיסלאמית של שגרירות סעודיה בוושינגטון כדי לדון באפשרות "להפיל את האייר פורס 1". לדבריו, "הייתי צריך להגיע לוושינגטון, לחפש מקום מתאים שבו אוכל לשגר טיל כתף ואז להימלט".

יורש העצר הסעודי הנסיך סלמאן במהלך הנאום השנתי לאומה, 06 בינואר 2015. AP
סלמאן מלך ערב הסעודית/AP

שגרירות ערב הסעודית בארצות הברית פרסמה הצהרה שבה הוכחשו טענותיו של מוסאווי. "אין שום עדות התומכת בדבריו. מתקפת ה-11 בספטמבר הייתה הפשע שנחקר בצורה המקיפה ביותר בהיסטוריה והממצאים מצביעים על כך שאין שום מעורבות של ממשלת סעודיה או של גורמים רשמיים מטעמה", נמסר. "מוסאווי הוא פושע מופרע שעורכי דינו הציגו ראויות שלפיהן הוא היה חולה בנפשו. לדבריו אין שום אמינות. מטרתו בהצהרות הללו היא לזכות בתשומת לב ולנסות לעשות את מה שהוא לא הצליח להשיג באמצעות טרור – פגיעה ביחסים בין ארצות הברית לסעודיה".

חיזוק לטענותיה של ריאד נשמע כבר ב-2004, כשהוועדה לחקירת פיגועי התאומים קבעה שאין הוכחה לכך שממשלת סעודיה מימנה את אל-קאעדה. "אין שום הוכחה לכך שאיזושהי ממשלה, פרט לטליבאן, מימנה את אל-קאעדה לפני ה-11 בספטמבר, על אף שייתכן שבכמה מהן שירתו גורמים שאהדו את הארגון ועצמו עין לנוכח העברת כספים לאל-קאעדה", נכתב בדוח הוועדה. "ערב הסעודית נחשבה במשך זמן רב כמקור הראשי למימון הארגון, אולם לא מצאנו ראיה כלשהי לכך שממשלת סעודיה או גורם רשמי אחרי העבירו כספים לאל-קאעדה".

(עדכון ראשון: 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully