וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאחדים נגד אבו מאזן: דחלאן וחמאס משתפים פעולה בעזה

5.2.2015 / 0:06

מסמכים שהגיעו לידי וואלה! חדשות חושפים את היקף שיתוף הפעולה בין מוחמד דחלאן וחמאס, בעבר אויבים מושבעים. דחלאן, יריבו של אבו מאזן בפתח, פועל עם חמאס להעביר כספים מאיחוד האמירויות לתושבים שנפגעו ב"צוק איתן"

מוחמד דחלאן. AP
מקבל סכומי כסף יוצאי דופן. מוחמד דחלאן/AP

האם האיבה בין חמאס ומוחמד דחלאן הפכה לחברות? תמונה שצולמה באיחוד האמירויות לאחרונה והגיעה לידי וואלה! חדשות, נראתה עד לא מכבר דמיונית. דחלאן ושניים מחבריו בפתח, שנואי נפשם של אנשי חמאס במשך עשרות שנים אשר גורשו מעזה, עומדים בשורה אחת לצדם של בכירי הארגון ואנשי הג'יהאד האיסלאמי וליד אחד מנסיכי איחוד האמירויות, השייח הזעא בן זאייד. בין הנוכחים במפגש - סלאח אל-ברדוויל, ג'מאל אבו האשם ורוחי מושתהא מחמאס, ח'אלד אל-בטש מהג'יהאד האיסלאמי ומאג'ד אבו שימאלה ואשרף ג'ומעה, ממקורביו של דחלאן.

התמונה הזו אינה מקרית. זה חודשים ארוכים שאנשי דחלאן פועלים ברצועת עזה לצדם של אנשי חמאס וג'יהאד, ומעבירים סיוע למשפחות נזקקות ולפצועים ולמשפחות ההרוגים במבצע "צוק איתן", בניהם משפחות הרוגים מקרב אנשי חמאס. הסיוע הזה ניתן במסגרת "הוועדה הלאומית והאיסלאמית לסולידריות חברתית", שמתכנסת מדי פעם ברצועת עזה ומחלקת כספים לכל אותם נזקקים. על פי מסמכים והצהרות של בכירי הוועדה, המימון כולו מגיע מאיחוד האמירויות. לכאורה, מדינה ערבית עוינת לחמאס, הקרובה למצרים ומנסה לפגוע באחים המוסלמים.

הנתונים שהגיעו לידי וואלה! חדשות אף מגלים תמונה מורכבת יותר - איחוד האמירויות מעבירה סכומי כסף יוצאי דופן למוחמד דחלאן, שמעביר אותם לאותה ועדה, בין היתר כדי להגביר את השפעתו ברצועת עזה. בנוסף, חובר דחלאן לאנשי חמאס בעזה, בעיקר כדי לייצר ברית נגד לא אחר מאשר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

עוד בוולאה! חדשות:
המבוכה נמשכת: עוד ניצב במשטרה חשוד בהטרדה מינית
רצח הטייס: דאעש נוחל תבוסות, ומוציא עצבים בצורה חולנית
קצינת צה"ל איבדה את רגלה בפיצוץ מוקש בצפון רמת הגולן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחמד דחלאן לצד אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בפגישה שהתקיימה לאחרונה באיחוד האמירויות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך, כספי שיקום הרצועה עוברים תחת עיניהם הפוקחות של אנשי דחלאן מצד אחד, ושל אנשי חמאס מצד שני. כך למשל, בישיבה של הוועדה שהתקיימה בעזה ב-16 בדצמבר השתתפו סלאח אל-ברדוויל ואיסמעיל אל-אשקר מחמאס, אל-בטש מהגי'האד ואבו שימאלה וג'ומעה - מאנשי דחלאן. על פי אותו פרוטוקול של הישיבה נקבע כי כל פצוע קשה יקבל סיוע של כ-1500 דולר, פצוע בינוני יקבל 700 דולר ופצוע קל – 500 דולר. אלה סכומים גבוהים ביחס לרמת החיים וההכנסה הממוצעת בעזה. הוועדה אף מחלקת כ-5,000 דולר למשפחות הרוגים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המימון כולו מגיע מאיחוד האמירויות. פרוטוקול הוועדה מה-16 בדצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרוטוקול של ישיבה אחרת של הוועדה מתחילת השנה שעברה, תועדו גם הוויכוחים בין חבריה. לדוגמה, אימסעיל אל-אשקר, מחמאס, ביקש לדעת מדוע הוועדה קיבלה סכום של כ-130 אלף דולר בלבד, בעוד שאיחוד האמירויות הבטיח לה כ-250 אלף דולר. אבו שימאלה עונה לאל-אשקר ומסביר לו כי לנוכח גל המעצרים של אנשי פתח על ידי כוחות הביטחון של חמאס בעזה, הוחלט להעביר את 120 אלף הדולרים הנותרים לסיוע בגדה המערבית. אל-אשקר זעם על כך ועזב את הפגישה, אולם בהמשך נרשם פיוס בין השניים. עוד תועד בפרוטוקול כי אבו שימאלה סיפר על סיוע נוסף בסך 1,200,000 דולר שהגיע כדי לפצות את הנפגעים מנזקי מזג האוויר.

ברשות הפלסטינית בוחנים בדאגה את שיתוף הפעולה המתהדק בין דחלאן וחמאס אך יותר מכך, את הנכונות של איחוד האמירויות לחזק את מעמדו של יריבו של אבו מאזן. גורמים פלסטינים הביעו פליאה כיצד ייתכן שאיחוד האמירויות מעביר סכומי כסף גדולים כל כך לדחלאן ביודעו שהוא אינו גורם רשמי בעזה או בגדה, תוך הבנה ברורה שהכסף עובר גם לאנשי חמאס. הגורמים הביעו תרעומת על כך שגם רעייתו של דחלאן, ג'לילה, זוכה לשיתוף פעולה מצד איחוד האמירויות ומחלקת בעצמה סיוע כספי ברצועת עזה.

הגורמים הפלסטיניים טוענים כי הקשר בין מצרים לדחלאן ובין ישראל לדחלאן אף הוא מעורר פליאה. לדבריהם, קהיר מכריזה מלחמה על חמאס אך מתעלמת ממעשיו של דחלאן שפועל עם חמאס. כמו כן, הם טוענים כי ישראל מאפשרת לאותם נציגים של דחלאן לנוע בחופשיות מהגדה לעזה וחזרה תוך ידיעה ברורה במה הם עוסקים.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

(עדכון ראשון: 19:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully