וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיט רומני הודיע: לא אתמודד שוב לנשיאות ארצות הברית

לאחר שניסה להיבחר לנשיאות פעמיים והובס, רומני הודיע לתומכיו כי הוא מעדיף להעביר את הלפיד לרפובליקנים אחרים. "החלטתי כי הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לתת למנהיגים אחרים במפלגה את ההזדמנות להפוך להיות המועמד הבא"

מיט רומני בנאום התבוסה שלו בבוסטון. מסצ'וסטס, 7 בנובמבר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
יחזור לעולם העסקים. רומני/GettyImages, Justin Sullivan

הפוליטיקאי האמריקני מיט רומני הודיע אמש (שישי) לתומכיו במפתיע כי הוא לא ירוץ לנשיאות בבחירות 2016. זאת, לאחר שלפני שלושה שבועות אמר בכנס פרטי כי הוא שוקל ברצינות להתמודד שוב לנשיאות, לאחר שהפסיד לברק אובמה בשנת 2012 כשהתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית.

בכנס עם תומכיו אמר רומני כי לאחר ששקל את הנושא, החליט לוותר על כך. "לאחר ששקלתי לרוץ שוב, החלטתי כי הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לתת למנהיגים אחרים במפלגה את ההזדמנות להפוך להיות המועמד הבא", אמר רומני. "אני משוכנע שנוכל לנצח, אבל מבין לחלוטין שזה לא יהיה קל ונצטרך להילחם על כך".

רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר, שהונו נאמד ב-250-190 מיליון דולר, אמר לא אחת מאז ההפסד האחרון כי הוא מתכוון לפרוש מהפוליטיקה ולחזור לעולם העסקים. בהצהרתו, אמר כי הוא מאמין שהוא עדיין מייצג מסר שלפיו יש "להפוך את העולם למקום בטוח יותר", ולשיפור המצב הכלכלי של מעמד הביניים בארצות הברית.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
ארה"ב נגד המכרזים: "הבנייה בהתנחלויות לא חוקית"
נסראללה על החיסול בסוריה: "התנקשות ישראלית לאור יום"
הסלמה באוקראינה: עשרות הרוגים ביום אחד, שיחות הפיוס קרסו

רומני ניסה כבר פעמיים להיבחר לנשיאות ונכשל. הוא רץ ב-2008 לתפקיד המועמד לנשיאות של המפלגה הרפובליקנית אך פרש מהמרוץ המקדים, שבו נבחר בסופו ג'ון מקיין, שהפסיד לברק אובמה. ב-2012 אמנם גבר על מתחריו במפלגה הרפובליקנית, אך הפסיד בעצמו לאובמה, שנבחר לכהונה שנייה.

כעת, נותרה המפלגה הרפובליקנית עם שני שמות בולטים שעתידים לקרוא תיגר על הנשיאות. הראשון הוא ג'ב בוש, אחיו של ג'ורג' בוש הבן, ששמו עלה לאחרונה כמועמד מבטיח לנשיאות מטעמה. על פי דיווחים, בחודשים האחרונים תמיכתו של בוש בקרב אנשי המפלגה הולכת וגוברת. מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, צפוי להתמודד מולו בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית. עם זאת, אף אחד משני המועמדים לא הכריז עדיין על כוונתו לרוץ באופן רשמי.

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully