וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד המכרזים: "הבנייה בהתנחלויות לא לגיטימית"

31.1.2015 / 0:26

בבית הלבן ובמחלקת המדינה תקפו את המכרזים החדשים שפרסם משרד הבינוי לבניית יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. "זו פעולה שתפגע במאמצים לשלום. נמשיך לעקוב מקרוב אחרי המתרחש"

ההתנחלות ביתר עילית. AP
אתר בנייה בהתנחלות ליד ירושלים/AP

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, תקף אמש (שישי) את פרסום המכרזים החדשים לבנייה בהתנחלויות ביהודה ושומרון. "ארצות הברית מביעה דאגה עמוקה מהצהרת ישראל, שלפיה יוצעו מכרזים עבור בניית התנחלויות חדשות בשטחים הפלסטיניים, פעולה שתפגע במאמצים לשלום", מסר ארנסט במהלך תדרוך כתבים בוושינגטון.

דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'ן סאקי, התייחסה גם היא לנושא, והבהירה: "עמדתנו בנושא ברורה, אנחנו מאמינים שהבנייה בהתנחלויות לא לגיטימית". לדבריה, "אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי המתרחש, גם עם הצד הפלסטיני וגם עם הישראלים".

ביום חמישי פרסמו במשותף משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל מכרזים לבניית 450 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות מעבר לקו הירוק. על פי המכרזים, 114 יחידות דיור ייבנו באדם שבבנימין, 156 באלקנה, 78 באלפי מנשה ו-102 ייבנו בקריית ארבע.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
נסראללה על החיסול בסוריה: "התנקשות ישראלית לאור יום"
נתיחת גופת המרגל הרוסי שהורעל: "המסוכנת שבוצעה אי פעם"
אפקט דאעש בסיני: לא סתם פיגוע התאבדות - מתקפת גרילה

האקדמאית הפלסטינית חנאן עשראווי בכינוס של יוזמת ז'נבה, דצמבר 2010. אורי לנץ
"זכויותיהם של הפלסטינים מופרות בשירות מערכת הבחירות בישראל". עשראווי/אורי לנץ

בכירים ברשות הפלסטינית ביקרו בחריפות את פרסום המכרזים. "פעם נוספת, זכויותיהם של הפלסטינים מופרות בשירות מערכת הבחירות בישראל", אמרה חנאן עשראווי. בכיר נוסף ברשות, ואסל אבו יוסף, אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי "מדובר בפשע מלחמה, שיחייב את בית הדין הפלילי הבינלאומי להתמודד עם סוגיית ההתנחלויות".

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, תקף גם הוא את עיתוי פרסום המכרזים וטען כי מדובר ב"מחטף שלפני הבחירות בהובלת שר הבינוי וראש הממשלה, שמנסים לנצל כל דקה על מנת ליצור עובדות בשטח ולסכל פתרון מדיני". לדברי אופנהיימר, "גל המכרזים יגרום נזק מדיני עצום וידרדר עוד יותר את היחסים עם ארצות הברית והעולם".

במשרד הבינוי והשיכון טענו אתמול בנוגע לעיתוי פרסום המכרזים כי "השיווקים ביהודה ושומרון הנם שיווקים חוזרים של מכרזים ששווקו בשנה האחרונה ונכשלו". לטענת המשרד, "מכרזים שנכשלו משווקים באופן אוטומטי בחזרה על ידי גורמי המקצוע ברשות מקרקעי ישראל".

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully