וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה דינוזאור שמפריך מיתוסים על דרקונים

חוקרים מצאו מאובן של דינוזאור עם צוואר באורך חצי מגופו של הדינוזאור - המסביר את האגדות הסיניות על הדדרקונים. "הם נתקלו בעצמות של יצור ארוך צוואר שכזה והחליטו שמדובר בדרקונים"

דינוזאור ארוך צוואר. (Illustration: Lida Xing) http://uofa.ualberta.ca/, אתר רשמי
כך נראה דינוזאור ארוך הצוואר/אתר רשמי, (Illustration: Lida Xing) http://uofa.ualberta.ca/

הכירו את הקיזנגלונג, זן חדש של דינוזאורים עם צוואר באורך חצי מגופו - ששרידיו נמצאו בסין ע"י פלאונטולוגים מאוניברסיטת אלברטה. המאובן, הכולל צוואר ארוך חוליות אליו מחובר ראש, נקרא הקיזנגלונג מאחר שנמצא באתר ארכיאולוגי הצמוד לעיר קיזאנג.

החוקרים תוהים אם מקורן של האגדות על דרקונים הוא בשלדים זהים לאלו, שנמצאו בעבר ע"י הסינים. "אנו מניחים שהסינים קיבלו השראה לאגדות הדרקונים מהשלדים שנמצאו", אמר טטסוטו מיאשיטה, שיחד עם לידה שינג והפלאונטולוג הנודע פיליפ קורי מצאו את הזן המיוחד, "הם בוודאי נתקלו בעצמות של יצור ארוך צוואר שכזה והחליטו שמדובר בדרקונים".

משחקי הכס – ספוילר עונה 5. יוטיוב, צילום מסך
לידיעת קאליסי - מסתבר שזה לא אמיתי!/צילום מסך, יוטיוב

מיאשיטה טוען שקיימים זנים רבים של דינוזאורים ארוכי צוואר - אבל הם בדרך כלל באורך של שליש מגופו של הדינוזאור. במקרה הזה, הצוואר שנמצא הוא באורך חצי מגופו - או ליתר דיוק - 7 וחצי מטרים. לטענת מיאשיטה, צווארו של הדינוזאור היה מלא באוויר כדי לאפשר לדינוזאור להרים את ראשו. מפרקים שלובים בין החוליות מצביעים על צוואר קשיח במיוחד שבדומה למנוף בנייה - היה נייד יותר בתנועה אנכית מאשר אופקית. הדינוזאור ניזון מצמחים וחי על האדמה לפני כ-160 מיליון שנה בתקופת היורה המאוחרת.

"שרידיו נמצאו רק בסין, בגלל שהדינוזאורים לא הצליחו לעבור את הים הרדוד שהקיף את האזור", מסביר מיאשיטה, "הדינוזאורים הגדולים לא יכלו לזוז או לשחות על פני הים הרדוד ולכן לא הגיעו לאזורים אחרים". לטענתו, זה מקרה נדיר - שקורה רק בחמישה אחוזים מהמקרים - שלשרידי הצוואר שנמצאו היה מחובר גם ראש.

השלד מוצג למבקרים במוזיאון בקיזאנג, סין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאובן של דינוזאור הקיזנגלונג שמוצג במוזיאון בסין. University of Alberta, אתר רשמי
מאובן של דינוזאור הקיזנגלונג שמוצג במוזיאון בסין/אתר רשמי, University of Alberta

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully