וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "גם רכב ממוגן לא היה מגן על החיילים מפני נ"ט"

שר הביטחון הסביר בראיון לגלי צה"ל כי החיילים שנפגעו בגבול לבנון נסעו בציר מנהלתי שבו נוסעים גם אזרחים, ולכן לא היו ברכבים ממוגנים. על הקשר בין האירוע לבחירות: "לא יוזמים אירוע ביטחוני בשביל בחירות"

צילום: רויטרס, ערן גילווארג, אדריאן הרבשטיין; עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון לגלי צה"ל לטענות על כך שכלי הרכב הצבאיים שבהם נסעו החיילים שנפגעו אתמול מטילי נ"ט בגבול לבנון לא היו ממוגנים, והסביר כי הם היו בנסיעה מנהלתית ונעו בציר מנהלתי שבו נוסעים גם כלי רכב אזרחיים. עם זאת, הוא ציין כי יהיו תחקירים בנושא. יעלון עוד אמר כי מיגון ככל הנראה לא היה משנה את התוצאה. "במקרה של טיל נ"ט מסוג זה, גם רכב ממוגן לא היה מוגן, אלא אם כן זה היה מרכבה".

יעלון אישר את הדיווחים על כך שמערכת הביטחון קיבלה מסרים מלבנון, דרך צד שלישי, שלפיהם האירוע בגבול לבנון מאחוריהם והסתיים. "אכן התקבל מסר. יש צינורות תיאום בינינו לבין לבנון, והתקבל המסר", אמר יעלון. אתמול התייחס לכך גורם מדיני ואמר כי בישראל לוקחים את המסרים הללו בעירבון מוגבל. "נערכים על הגבול לכל תרחיש", אמר הגורם.

הסלמה בצפון || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מחפשים מנהרות: חודשו עבודות הקידוח בגבול הצפון
מועצת הביטחון תקים ועדה לחקירת הרג החייל הספרדי
כבישים חסומים ונשק צמוד מסביב לשעון: השגרה החדשה בצפון

שר הביטחון בוגי יעלון בוועדת חוץ וביטחון, יוני 2013. יואב דודקביץ'
"קורא לתושבים לקיים חיי שגרה". יעלון/יואב דודקביץ'

כשנשאל על הקשר בין האירוע, שבא בעקבות התקיפה שיוחסה לישראל בקונייטרה בשבוע שעבר, לבין הבחירות הקרבות, הוא הבהיר: "אנחנו לא יוזמים אירוע ביטחוני בשביל בחירות". יעלון ציין כי שיקולי ביטחון הם שיקולים שיש בהם חיי אדם, ועל כן הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו לא משלבים בכך שיקולים פוליטיים. "עם ישראל מבין כי בעידן שבו אנו מאותגרים ואנו מתריעים זה שנים על האיום האיראני, אנחנו לא מטאטאים את זה מתחת לשטיח, והעם מבין שיש הנהגה שמנהלת את העניינים באחריות".

למרות המתיחות, יעלון דיבר על החשיבות של התנהלות שגרתית מצד הציבור המתגורר באזור הצפון. "אני קורא לתושבים לקיים חיי שגרה", אמר יעלון וקרא לציבור להגיע לבקר באתר החרמון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כלי הרכב של צה"ל שנפגע מטיל נ"ט של חיזבאללה. רויטרס
אחד מכלי הרכב שנפגעו מטיל נ"ט/רויטרס

אתמול בשעות הבוקר נפגעו טנדר וג'יפ צבאיים שנסעו באזור הר דב בסמוך לגבול לבנון מטיל נ"ט של חיזבאללה. בתקרית נהרגו קצין וחייל, סרן יוחאי קלנגל מהר גילה, וסמל דור חיים ניני, ונפצעו שבעה חיילים נוספים באורח קל עד בינוני.

אחרי פגיעת הטיל, הוזעקו כוחות גדולים של צה"ל לזירת התקרית. כעבור זמן קצר, נפתח ירי נרחב של פצצות מרגמה (פצמ"רים) לעבר כוח נוסף שהגיע למקום וכן לעבר מוצבים באזור. נוסף על כך פגע פצמ"ר בבית בכפר רג'ר. לא דווח על נפגעים. עוד דווח על נפילות באזור החרמון.

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
נפגעים בשורת תקריות של צה"ל עם חיזבאללה בגבול לבנון, ינואר 2015. רויטרס
נפגעים בשורת תקריות של צה"ל עם חיזבאללה בגבול לבנון, ינואר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully