וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פידל קסטרו על חידוש היחסים עם ארה"ב: "לא סומך עליהם"

שליט קובה לשעבר התייחס לראשונה להסכם לחידוש היחסים הדיפלומטיים עם וושינגטון וטען כי הוא תומך בפתרון סכסוכים ברחבי העולם באמצעי שלום, אולם הוא עדיין לא בוטח בוושינגטון

פידל קסטרו נשיא קובה לשעבר. רויטרס
שליט קובה לשעבר פידל קסטרו בשנת 2010/רויטרס

שליט קובה לשעבר פידל קסטרו התייחס ביום שני האחרון לחידוש היחסים עם ארצות הברית אחרי 50 שנים של נתק. לדבריו, הוא תומך בפתרון סכסוכים ברחבי העולם באמצעי שלום, אולם הוא עדיין לא בוטח בוושינגטון. דברי של קסטרו פורסמו בביטאון מפלגת השלטון גרנמה.

"תמיד נתמוך בשיתוף פעולה וידידות עם כל עמי העולם, גם עם יריבינו הפוליטיים", כתב קסטרו בן ה-88, ששתק עד כה לגבי ההפשרה ביחסים בין הוואנה לוושינגטון. בעקבות שתיקתו נפוצו שמועות לגבי בריאותו של קסטרו, שהעביר את השלטון לאחיו ראול בשנת 2008. "ראול פעל בהתאם לסמכות המוענקת לו על ידי האסיפה הלאומית והמפלגה הקומוניסטית של קובה".

בשבוע שעבר ביקרה משלחת אמריקנית רמת דרג בקובה במטרה לשקם את היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. הפגישות, שנמשכו יומיים, הן הראשונות מאז ההצהרה המשותפת בחודש דצמבר של נשיא ארצות הברית ברק אובמה ווקסטרו על חידוש היחסים בין שתי המדינות. במסגרת ההסכם, שוחרר מהכלא הקובני אלן גרוס היהודי-אמריקני בתמורה לשלושה מרגלים קובנים.

עוד על חידוש היחסים
אובמה בנאום מצב האומה: המיתון חלף, הגיע הזמן לשוויון כלכלי
ממלאים את ההסכם: קובה שחררה 53 אסירים פוליטיים
ארה"ב: מרגל קובני מצפה לילד - הודות לסנאטור הבכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully