וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מרגל קובני מצפה לילד - הודות לסנאטור הבכיר

לאחר ההודעה ההיסטורית של הנשיא אובמה על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם קובה, חשף פטריק ליהי כיצד סייע לרעייתו של אסיר לעבור הפריה. "טיפלנו בהם בדיוק כמו שציפינו שיטפלו באנשינו"

נושא: ג'ררדו הרננדז, המרגל הקובני ששוחר מכלא ארה"ב ואשתו אדריאנה פרז  דצמבר 2014. AP
חררדו ופרז/AP

במהלך השנה וחצי שקדמה להודעת נשיא ארצות הברית ברק אובמה בשבוע שעבר על חידוש הקשרים הדיפלומטיים עם קובה, הממשל האמריקני אישר להעביר זרע קפוא של חררדו הרננדז, מרגל קובני שהיה כלוא בארה"ב, לאשתו אדריאנה פרז, המתגוררת בפנמה.

על פי המידע שנחשף אתמול (שלישי), הרננדז הוא אחד משלושת הקובנים ששוחררו במסגרת ההסכם בין ארצות הברית למדינה הקומוניסטית. השלושה השתייכו לרשת של חמישה סוכנים, שנשלחו על ידי הנשיא לשעבר פידל קסטרו לדרום פלורידה, במטרה לרגל אחרי ארה"ב. הם הורשעו בשנת 2001 בבית משפט במיאמי בגין קשירת קשר, ושניים מהם כבר שוחררו לאחר שריצו את עונשם.

מאחר שההתייחדות אסורה בבתי הכלא הפדרליים, פרז החליטה לבחון אפשרויות אחרות להבאת ילדים עם בן זוגה, ופנתה לסנאטור האמריקני פטריק ליהי, עורך דין ותיק ופעיל לשיפור היחסים עם קובה. ליהי הוא הסנאטור הבכיר ביותר, ומכהן כיו"ר ועדת המשנה של הסנאט האחראית בין היתר על פעילויות חוץ.

לקריאה נוספת:
ההסכם ההיסטורי של ארה"ב וקובה: כך הסתיים נתק של 54 שנה
אובמה הודיע על חידוש היחסים עם קובה: "פרק חדש בין המדינות"
אחרי 54 שנים של נתק: ארה"ב וקובה בדרך לחידוש היחסים

בשנה שעברה, נפגשו ליהי ורעייתו עם פרז בחדר מלון בהוואנה. "זה היה מפגש מרגש", סיפר ליהי בריאיון לעיתון "ניו יורק טיימס". לדבריו, "היא רצתה ללדת לפני שתהיה זקנה מדי. היא הייתה מאוהבת בבעלה". את הפגישה עזב הסנאטור כשהוא נחוש לסייע לפרז להגשים את מבוקשה. לטענתו, היה זה המעשה הנכון, מבחינה הומניטרית ומבחינה דיפלומטית. את המשימה הוא הטיל על עוזרו למדיניות החוץ, טים רייזר.

בבדיקות שביצע, גילה רייזר שלשכת בתי הכלא הפדרליים בארה"ב אישרה בעבר הזרעה מלאכותית של אשת אסיר. מיד הוא החל לפעול בכיוון זה ואסף את החתימות הנדרשות מבכירי מחלקת המדינה ומשרד המשפטים. בהמשך, אספו פקידים קובנים דגימת זרע מהרננדז והעבירו אותה לפנמה לצורך קיום הליך ההפריה, שמומן על ידי ממשלת קובה.

לפני כשמונה חודשים נכנסה פרז להיריון, בניסיון ההפריה השני. רייזר החליט שהוא לא מסתפק בכך, והשיג לפרז אישור מיוחד לבקר את בעלה בבית הכלא, כחלק ממחווה של רצון טוב, וכך השניים נפגשו פעמיים במהלך 18 החודשים האחרונים. "רציתי להבהיר לקובנים שטיפלנו באנשיהם כמו שצריך", הסביר רייזר, "טיפלנו בהם בדיוק כמו שציפינו שיטפלו באנשינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully