וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלאים את ההסכם: קובה שחררה 53 אסירים פוליטיים

וושינגטון אישרה כי הוואנה עמדה בהתחייבות שנתנה במסגרת הפיוס בין שתי המדינות בחודש הקודם, אך הדגישה כי נותרו עוד סוגיות של זכויות אדם שיש לפתור. "הרשימה הזאת היא לא הסוף"

אסירים פוליטיים בקובה חוגגים את שחרורם בבירה הוואנה, 13 בינואר 2015. רויטרס
חלק מהאסירים הפוליטיים חוגגים את שחרורם, השבוע/רויטרס

ארצות הברית אישרה אתמול (שני) כי קובה שחררה את כל 53 האסירים הפוליטיים שעליהם סוכם במסגרת ההסכם לחידוש היחסים בין שתי המדינות. סגנית דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, בירכה על המהלך, אך הדגישה כי עדיין נותרו סוגיות רבות סביב זכויות האדם במדינה הקומוניסטית שיש לפתור.

"אנחנו מברכים על ההתפתחות החיובית הזאת ומרוצים מהעובדה שממשלת קובה ממלאה את התחייבותה", הצהירה הארף. עם זאת, דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, הדגישה כי "הרשימה הזאת לא אומרת שנפסיק לדון עם ממשלת קובה על זכויות אדם במדינה". גורמים רשמיים טוענים כי ממשלו של הנשיא ברק אובמה ימשיך ללחוץ על הוואנה לשחרר אסירים נוספים.

ב-17 בדצמבר הודיעו הנשיא אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו על כוונתם לכונן נורמליזציה מלאה ביחסים בין המדינות אחרי כ-50 שנה של נתק. אובמה טען כי מדיניות הבידוד שננקטה כלפי קובה נכשלה וכי יש להשתמש בגישה חדשה. קסטרו, מצדו, הבהיר כי קובה לא תנטוש את הקומוניזם ורבים בארה"ב ביקרו את המהלך של אובמה וטענו כי מדובר בכניעה.

עוד בוואלה! חדשות:
הטבח ב"שרלי הבדו": תיעוד חדש של המחבלים אחרי הפיגוע
תיעוד: ילד של דאעש מוציא להורג 2 "מרגלים" רוסים
ניצל מטבח של בוקו חראם: "צעדתי על גופות לאורך 5 ק"מ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully