וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנסים לשבור את רוחם": 3,000 עובדי משרד הרווחה ישבתו היום

השביתה באה בתגובה להשעייתן של שש מדריכות חוקרי ילדים שנפגשו עם נציגי עובדים במסגרת מאבק בשינויים ארגוניים שמנהיג המשרד, שפועל לדברי ההסתדרות באופן צד-צדדי. משרד הרווחה: "השביתה תגרום נזק לאוכלוסיות מוחלשות"

הפגנת עובדים סוציאליים מחוץ לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, מרץ 2011. מגד גוזני
הפגנת עובדים סוציאליים מחוץ לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים/מגד גוזני

3,000 עובדי משרד הרווחה יפתחו היום (רביעי) בשביתת אזהרה בת יום ברחבי הארץ. השביתה תכלול את מפקחי המשרד, קציני המבחן, חוקרי הילדים, יחידות הסיוע שליד בתי המשפט והמעונות השיקומיים והטיפוליים שמפעיל משרד הרווחה.

נציגי העובדים טוענים כי השביתה באה בתגובה למכתבי השעיה שהוציא המשרד בתחילת השבוע לשש מדריכות חוקרי ילדים. זאת בשל השתתפותן בפגישה עם נציגות העובדים, במסגרת מאבק בשינויים הארגונייים ביחידה לחקירות ילדים וברפורמות שאותן מעוניין המשרד להנהיג. לדברי הנציגים, הנהלת המשרד פועלת באופן חד-צדדי מבלי לשתף את העובדים, תוך התעלמות מוועד העובדים ומאיגוד העובדים הסוציאליים.

שלשום הוציא בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, לבקשת ההסתדרות, צו ארעי להקפאת הליכי ההשעיה של מדריכות חוקרי הילדים, עד לדיון במעמד שני הצדדים מחר.

עוד ידיעות חברה ורווחה בוואלה! חדשות:
אושר ללא מתנגדים: שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקל
אם ל-7 סירבה לקבל גט - בית דין רבני הורה לעצור אותה
מיטות מסריחות משתן ודלתות מתפרקות: הצצה לפנימיית ארזים

הפגנה של מדריכי נוער בסיכון ועובדים סוציאלים מול משרד הרווחה בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
הפגנת עובדים סוציאליים ב-2011/עומר מירון

לדברי יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, במשך קרוב לשנתיים מתנהל משא ומתן וניסיון להגיע להבנות ולהסכמות מול הנהלת המשרד, אך זו חוזרת בה שוב ושוב מההסכמות. כבר ביוני 2014 הכריזו הסתדרות עובדי המדינה ואיגוד העובדים הסוציאליים על סכסוך עבודה, ולבקשת מנכ"ל המשרד הוקפאו הצעדים הארגוניים, אולם מנגד לא חלה כל התקדמות במשא ומתן עם העובדים.

בעתירה שהוגשה לבית הדין טוענת ההסתדרות כי הנהלת משרד הרווחה שמה לה למטרה "לשבור את רוחן" של המדריכות חוקרות הילדים במחוז תל אביב, והיא אינה מהססת לנקוט שום אמצעי, חוקי ובלתי חוקי, בשל מאבקם של עובדי היחידה לחקירות ילדים על תנאי עבודתם.

דוויק ויו"ר ארגון עובדי משרד הרווחה מזל גולן הודיעו כי אם כתוצאה משביתת האזהרה לא יחל משא ומתן ובניית צעדים בוני אמון בין הנהלת משרד הרווחה לעובדים, תרחיב בשבוע הבא ההסתדרות את סכסוך העבודה ותכריז על שביתה כללית במשרד הרווחה, ללא הגבלת זמן.

עוד באותו נושא

"הגיעו מים עד נפש": שביתת אזהרה של העובדים הסוציאליים

לכתבה המלאה

משרד הרווחה: "גורמים מסוימים מנסים לחבל בתהליך שיפור העבודה"

מנכ"ל משרד הרווחה יוסי סילמן, טוען מנגד כי מדובר בטענות סרק, שכן לדבריו ביצוע הרפורמה ברשויות החלה לפני שלוש שנים ונעשה ניסיון לשתף מפקחים, אך אלו מסרבים. באשר לרפורמה בתחום הפיקוח, טוען כי המשרד ביקש תגובות מקצועיות מהמפקחים אך אלו לא העבירו כאלה. באשר ליחידה לחקירות ילדים טוען סילמן כי המשרד ביקש לעבור לעבודה על פי אזורים, מה שצפוי לייעל את העבודה, וכי התכנית הוצגה לנציגי העובדים ולעובדים עצמם, אך "גורמים מסוימים ביחידה מנסים לחבל בתהליך שיפור וייעול העבודה בשירות לחקירות ילדים עד לכדי אי קבלת מרות".

סילמן סיכם את דברים בקריאה ליו"ר ועד העובדים ואיגוד העובדים הסוצאיליים לשתף פעולה לגיבוש הסכם שכר חדש לעובדים הסוציאליים ושדרוג שכרם של עובדי המינהל. עם זאת הוסיף: "אני תוהה מהן הסיבות האמיתיות העומדות מאחורי הכרזת שביתה זו. יותר מכך אני מוטרד מהקלות שבה ועד עובדים משבית משרד של 3,000 עובדים וגורם נזק לאוכלוסיות מוחלשות בישראל".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully