וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיעו מים עד נפש": שביתת אזהרה של העובדים הסוציאלים

3,000 עובדי משרד הרווחה ישבתו ביום רביעי, לאחר שלטענתם ההנהלה "התעמרה" בהם, קידמה רפורמות ללא התייעצות ואף השעתה עובדות שיצאו לכינוס עובדים. "ראוי למשרד הרווחה שייתן גם רווחה לעובדיו"

מאבק עובדים סוציאלים אוניברסיטת תל אביב. נמרוד סונדרס
הפגנה למען עובדים סוציאלים בתל אביב. למצולמים אין קשר לכתבה/נמרוד סונדרס

איגוד העובדים הסוציאליים, ועד עובדי משרד הרווחה והסתדרות עובדי המדינה יקיימו ביום רביעי שביתת אזהרה במשרד הרווחה. 3,000 עובדי המשרד, בהם מפקחי משרדי הרווחה, חוקרי ילדים וכל קציני המבחן ישבתו.

לטענת הגופים השובתים, צעד המחאה מגיע בעקבות קידום רפורמות המשפיעות על צורת העבודה ללא התייעצות עם העובדים, וכן בשל סירוב המשרד לנהל משא ומתן עם ההסתדרות בנושא. כמו כן, העובדים טוענים כי הנהלת המשרד נוקטת צעדים מעשיים חד-צדדיים, ללא שיתופם ותוך התעלמות מהשגותיהם ומדרישותיהם.

עוד ידיעות רווחה בוואלה! חדשות
איפה פגועי הנפש יוכלו למצוא בית כדי להשתקם בו?
"שמעתי בלילות 'אבא, אבא'": האבות שילדיהם הוצאו מהם
"אבא מיכאל" נותן הזדמנות לנערים שאיבדו את הדרך

עוד טוענים העובדים כי נוכח סכסוך העבודה שהוכרז ביוני 2014 וצעדים ארגוניים שנקטו במסגרת סכסוך זה, מתעמרת בהם הנהלת משרד הרווחה ומונעת מהם לקיים צעדים חוקיים ופוגעת בזכויותיהם החוקיות.

"רפורמות במשרד נעשות ללא שיתוף ועד העובדים"

אחד מהצעדים האמורים שבהם נקטה ההנהלה, הוא שליחת מכתב השעייה לשבע מדריכות חוקרי ילדים במחוז תל אביב, בגין יציאתן לכינוס עובדים. החלטה זו של ההנהלה הובילה, בין היתר, את איגוד העובדים הסוציאליים להודיע על שביתת האזהרה.

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, הודיעה כי אם שביתת האזהרה לא תוביל למשא ומתן לצד בניית צעדים בוני אמון בין ההנהלה לעובדים - סכסוך העבודה יורחב בשבוע הבא, והאיגוד יכריז על שביתה כללית במשרד הרווחה, ללא הגבלת זמן.

"לא ייתכן שרפורמות במשרד נעשות ללא שיתוף ועד העובדים, שמכניסים יועצים חיצוניים, או שמגדירים תפקידי מפקחים ללא שיתוף המפקחים עצמם", הבהירה דוויק את הסיבות לסכסוך העבודה. "מיומי הראשון בתפקיד אני נאבקת על נושא תקני חוקרי הילדים, תפקיד המפקחים והכוננויות והתנאים הבלתי אפשריים שבהם נאלצים לעבוד עובדים סוציאלים. יש לנו מעמסה קשה בכל המשרד וכך לדוגמה בתסקירי קציני מבחן יש פיגור של שבעה חודשים, מה שעלול להשפיע על מי שאמור להשתחרר מהכלא, ובצד השני אין מענה. ניסינו גישור, יישוב, אבל הגיעו מים עד נפש, להשעות עובדים בגין פגישה עם ועד ואיגוד? ראוי למשרד הרווחה שייתן גם רווחה לעובדיו".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully