וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ל-7 סירבה לקבל גט - בית דין רבני הורה לעצור אותה

בית משפט לענייני משפחה בבירה קבע כי האישה תקבל את אחת הדירות של בעלה, ובה תחיה עם אחד מילדיהם, נכה סיעודי. הבעל חזר בו מההסכם ופנה לבית הדין הרבני, וזה חייב את האישה לחתום. משסירבה, הורה לאזוק אותה

אישה חרדית. באדיבות המצולמים
הבעל חזר בו מההסכם שקבע בית המשפט. למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה/באדיבות המצולמים

בית הדין הרבני בירושלים הורה אתמול (שלישי) למשטרה לעצור תושבת העיר, אם לשבעה ילדים, בשל סירובה לקבל גט מבעלה עד להסדרת ענייני רכוש ביניהם. זאת על אף החלטת בית משפט לענייני משפחה, שקבע כי ענייני הרכוש בין השניים יוסדרו לפני מתן הגט.

בשנת 2013 החליטו בני הזוג כי ברצונם להתגרש, והגיעו יחד להסכמות על חלוקת הרכוש ביניהם. לפי ההסכמות שאליהם הגיעו, האם הייתה אמורה לקבל לידיה דירה אחת מתוך השש שבבעלות הבעל, וזאת היות שמדובר בדירה המותאמת לצרכיו של אחד מילדי המשפחה, נכה סיעודי. בפברואר של אותה שנה הובא ההסכם שגיבשו בני הזוג לאישור בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, וזה העניק לו תוקף של פסק דין. בהחלטתו קבע בית המשפט שהבעל ימסור לרעייתו ייפוי כוח מסודר, אשר יאפשר את העברת הדירה אליה. ואולם, לאחר זמן מה חזר בו הבעל מההסכם, סירב להעניק לאשתו את הדירה ופנה לבית הדין הרבני האזורי בירושלים בבקשה לקבלת גט.

עוד בוואלה! חדשות:
לוחם מג"ב נהרג בדרום: כפי הנראה מפליטת כדור של חברו
יחימוביץ' אחרי הניצחון: "אעמוד לצד הרצוג, בעתיד הקרוב"
הטבח "בשרלי הבדו": העיתון עבר את גבולות חופש הביטוי?

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
האם זקוקה לדירה כדי לטפל בבנה הנכה/ShutterStock, שאטרסטוק

הדיון הראשון בתיק נקבע לתחילת החודש, אך האישה, שהייתה אחרי ניתוח, הודיעה לפני שהוא נערך כי היא לא תוכל להתייצב אליו בשל מצבה הרפואי, ואף הגישה לצורך כך אישורים מתאימים. עם זאת, בדיון שהתקיים אתמול, ואליו הובאה האם מתוקף צו הבאה של בית הדין, התעלמו הדיינים מהאישורים שהוצגו להם. הם הבהירו לאישה כי אם במהלך הדיון לא יוסדר עניין הגט, היא תישלח למעצר.

האישה מצדה טענה בדיון כי היא לא תוכל לחתום על בקשת הגט של בעלה עד שזה יעביר לה את הדירה, כפי שקבע בית המשפט לענייני משפחה. האישה הדגישה בפני הדיינים כי אם היא תעניק את הגט לפני שיוסדרו ענייני הרכוש, היא חוששת שזכויותיה בנושא ייפגעו בעתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"התנהגו אליה כמו עבריינית"

הדיינים לא השתכנעו מטיעוניה והתעלמו מהחלטת בית המשפט. הם התעקשו על מתן הגט ואף קבעו כי האישה תישלח למעצר של 11 יום עד לדיון בשבוע הבא, וזאת אף שהיא המטפלת היחידה בבנה הנכה. נוסף על כך, הם קבעו ערבות לשחרורה על סך 10,000 שקלים. בדרכה למעצר לא חשה האם בטוב והועברה לבית החולים שערי צדק, שם היא מוחזקת ביממה האחרונה אזוקה למיטה.

"בית הדין לא התחשב בשום נתון והתנהג אליה כאילו מדובר בעבריינית", אמרה אחת מבנותיה של האם. "אימא הציגה את כל האישורים הנדרשים והם פשוט התעלמו מהמצב הרפואי שלה ושל אחי. הם קבעו לה ערבות, שהיא סכום דמיוני עבורנו, כשכל מה שהיא רצתה זה לדאוג לנו. אני ממש חוששת לשלומה כשמצבה לא טוב".

מדוברות בתי הדין הרבניים נמסר: "האישה הובאה באמצעות צו הבאה על ידי משטרת ישראל מאחר שלא התייצבה לדיונים שאליהם הוזמנה כדין. התאפשר לה להשתחרר בערבות. האישה זכאית להגיש בקשת רשות ערעור על החלטת בית הדין האזורי. הנהלת בתי הדין מנועה מלהיכנס לפרטים נוספים עקב איסור פרסום החל על ענייני משפחה הנדונים בבתי הדין הרבניים".

לפניות לכתבת: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully