וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מאוקראינה: התפוצצות הגראדים שהסבה עשרות הרוגים במריופול

הבדלנים תקפו את עיר הנמל האסטרטגית במסגרת המתקפה המחודשת שלהם. 83 נפצעו. על אף ההסכם מחודש ספטמבר, בימים האחרונים חלה הסלמה בקרבות. קרי: "שרוסיה תפסיק את תמיכתה בבדלנים"

סרטון חובבים שהועלה ליוטיוב

לפחות 30 בני אדם נהרגו אתמול (שבת) ו-83 נפצעו מפגיעת רקטות גראד בשוק בעיר הנמל מריופול, שבדרום-מזרח אוקראינה. קייב טוענת כי הירי בוצע על ידי הבדלנים הפרו-רוסים על העיר האסטרטגית שנמצאת בשליטתה, אך המורדים הכחישו כי הם האחראים לתקרית הקטלנית.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי גינה את המתקפה וקרא לרוסיה להפסיק לתמוך במורדים. "ראוי לגינוי שהבדלנים מתפארים בפומבי בזה ובהפרות בוטות אחרות של ההסכמים שנחתמו במינסק", אמר בזמן ביקורו בציריך. "אנו קוראים לרוסיה להפסיק במידי את תמיכתה בבדלנים, לסגור את הגבול הבינלאומי עם אוקראינה ולהפסיק התמיכה הכוללת אמצעי לחימה, לוחמים וגיבוי פיננסי. אחרת, ארה"ב הלחץ האמריקני והבינלאומי על רוסיה וזרועותיה רק יגבר".

לקריאה נוספת על הקרב באוקראינה
אוקראינה: 13 אזרחים נהרגו מפגיעת פגז באוטובוס
אוקראינה: הצבא כבש מחדש את שדה התעופה בדונייצק
חילופי שבויים המוניים בין הממשלה לבדלנים

אתמול בשעות אחר הצהריים לקח מנהיג הבדלנים במזרח אוקראינה, אלכסנדר זקרצ'נקו, אחריות על התקיפה. הוא צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית RIA באומרו: "היום התחלנו במתקפה על מריופול, זו תהיה האנדרטה הטובה ביותר לכל מתינו". מדובר בהסלמה נוספת בלחימה באזור בימים האחרונים, אחרי שביום שישי הכריז מנהיג המורדים כי לוחמיו פתחו במתקפה חדשה.

מכוניות בוערות בעיר מריופול, שבדרום-מזרח אוקראינה, בעקבות הפצצה של הבדלנים הפרו-רוסים, 24 בינואר 2015. רויטרס
מכוניות בוערות במריופול בעקבות ההפצצה, אתמול/רויטרס

"כתוצאה מהפצצת המורדים באזור מגורים במריופול, עשרה בני אדם נהרגו", מסר מפקד המשטרה בעיר, ויצ'סלאב אברוסקין. מאוחר יותר מסר משרד הפנים כי מניין ההרוגים עלה ל-20. כאמור, הבדלנים הנתמכים על ידי מוסקבה התנערו מאחריות להפצצה. סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את משרד ההגנה של הבדלנים בדונייצק, שטען: "מדובר במידע שקרי ומטעה. המורדים לא פתחו באש באזור מריופול, במיוחד לא לעבר אזורי מגורים". שגריר ארצות הברית בקייב, ג'פרי פייט, כתב בטוויטר: "ההפצצה חסרת ההבחנה במריופול היא חלק ממה שנראה כמו מתקפה כללית של המורדים, בתמיכת רוסיה, שעומדת בניגוד מוחלט להסכם מינסק".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בדלנים פרו-רוסים על טנק באזור דונייצק, שבמזרח אוקראינה, 23 בינואר 2015. רויטרס
בדלנים פרו-רוסים על טנק באזור דונייצק שבשליטתם, שישי/רויטרס

על אף שהסכם להפסקת אש בין הצדדים נחתם בחודש ספטמבר האחרון במינסק, בירת בלארוס, הלחימה לא הופסקה לחלוטין מעולם, אלא רק שככה. בימים האחרונים התקיים מפגש בין שרי החוץ של רוסיה, אוקראינה, גרמניה וצרפת, שבסיומו טענו כי הושגו הבנות נוספות, אולם ביום שישי סתר את הדברים הללו אחד מבכירי מנהיגי הבדלנים. אלכסנדר זחרצ'נקו הכריז כי כוחותיו פתחו במתקפה וכי הוא לא מעוניין בשיחות להפסקת אש עם קייב. אדוארד בסורין, דובר מטעם המורדים, מסר ביום שישי כי 24 בדלנים נהרגו ועוד 30 נפצעו בסבב הלחימה האחרון. לדבריו, מדובר במספר האבדות הרב ביותר אי-פעם ביממה אחת.

יותר מ-5,000 בני אדם נהרגו במזרח אוקראינה מאז החלה מלחמת האזרחים בחודש אפריל ויותר ממיליון בני אדם נעקרו מבתיהם. אוקראינה והמערב מאשימות את רוסיה באספקת נשק לבדלנים ושליחת חיילים, אולם מוסקבה ממשיכה להכחיש טענות אלו.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully