וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: 13 אזרחים נהרגו מפגיעת פגז באוטובוס

22.1.2015 / 21:10

בימים האחרונים חלה הסלמה בקרבות בין הצבא לבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה ולפחות 41 חיילים ואזרחים נהרגו. הצדדים מאשימים זה את זה באחריות לפגיעה באוטובוס בדונייצק

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

הסלמה באוקראינה: לפחות 41 חיילים ואזרחים נהרגו ביממה האחרונה במזרח המדינה באחד מימי הלחימה העזים ביותר מאז החלה ההתקוממות של הבדלנים הפרו-רוסים לפני תשעה חודשים. בין ההרוגים, 13 אזרחים שנסעו במיניבוס שנפגע בהפצצות בעיר דונייצק. לא ברור מי אחראי לירי ושני הצדדים מאשימים אחד את השני.

משרד ההגנה בקייב האשים את הבדלנים בהפגזת האוטובוס וטען כי כוחות הצבא היו ממוקמים 15 קילומטרים משם. עם זאת, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הטיל את האחריות על צבא אוקראינה וכינה את האירוע "פשע מפלצתי חדש" ו"פרובוקציה".

לקריאה נוספת בנושא
אוקראינה: הצבא כבש מחדש את שדה התעופה בדונייצק
אוקראינה: חילופי שבויים המוניים בין הממשלה לבדלנים

אוטובוס בדונייצק, שבמזרח אוקראינה, אחרי שנפגע מפגש במהלך הקרבות בין המורדים לצבא, 22 בינואר 2015. רויטרס
האוטובוס שנפגע בדונייצק, היום/רויטרס
אוטובוס בדונייצק, שבמזרח אוקראינה, אחרי שנפגע מפגש במהלך הקרבות בין המורדים לצבא, 22 בינואר 2015. רויטרס
האוטובוס שנפגע בדונייצק, היום/רויטרס

כמו כן, עשרה חיילים נהרגו במהלך הלילה האחרון, בהם שישה בשדה התעופה בעיר, שהפך לאחד מסמלי הלחימה. הצבא נאחז במקום בחודשים האחרונים על אף חיסרון מספרי ביחס לכוחות הבדלנים והלילה נסוגו החיילים מהמסוף המרכזי בשדה.

הלחימה בין צבא אוקראינה למורדים החריפה בימים האחרונים בדונייצק, אחד ממעוזי הבדלנים. זאת, על אף ששרי החוץ של אוקראינה, רוסיה, צרפת וגרמניה פרסמו הלילה הצהרה משותפת הקוראת לסיום הקרבות. במסגרת השיחות, סיכמו שרי החוץ על הקמת אזורי ביטחון בין הצדדים, שמהם ייסוגו הכוחות, אך כאמור, זה טרם קרה בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully