וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הצבא כבש מחדש את שדה התעופה בדונייצק

דובר הצבא טוען כי כוחות הביטחון "טיהרו את רוב שטחי שדה התעופה" מנוכחות הבדלנים הפרו-רוסים. בימים האחרונים חלה הסלמה בקרבות על אף הפסקת האש בין הצדדים. "נשיא אוקראינה סירב להסכם שניסח פוטין"

טנק של צבא אוקראינה בעיר וולנוווקה, שבמזרח המדינה, 18 בינואר 2015. רויטרס
טנק של צבא אוקראינה בעיר וולנווקה שבמזרח המדינה, אתמול/רויטרס

לחימה בלתי-פוסקת: צבא אוקראינה הצליח להשתלט אתמול (ראשון) על מרבית אזור שדה התעופה בדונייצק, שבמזרח המדינה – כך מסר דובר הצבא אנדריי ליסנקו. בימים האחרונים חלה הסלמה בקרבות בין הבדלנים הפרו-רוסים לצבא, חרף הפסקת אש בין הצדדים שנחתמה בחודש ספטמבר. רוסיה הביעה דאגה מההתפתחויות החדשות.

כוחות הצבא הפציצו עמדות של המורדים בפאתי דונייצק במסגרת מתקפת הנגד של קייב על שדה התעופה, שנחרב רובו ככולו במהלך חודשי ההתקוממות והפך לאחד מסמלי המאבק. "הצלחנו לטהר כמעט לחלוטין את השטח של שדה התעופה, ששייך לכוחות האוקראיניים כפי שסומן בקווי ההפרדה", הבהיר ליסנקו.

טנק של צבא אוקראינה בעיר וולנוווקה, שבמזרח המדינה, 18 בינואר 2015. רויטרס
שדה התעופה ההרוס בדונייצק/רויטרס

אלכסנדר זחרצ'נקו, אחד ממנהיגי הבדלנים, האשים את קייב ב"ניסיון לפתוח מחדש במלחמה". דמיטרי פשקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי מוסקבה מודאגת מההסלמה והוסיף כי מערערת על ההסכם שנחתם במינסק בירת בלארוס ומאז מופר לעתים תכופות על ידי שני הצדדים. לדברי פשקוב, פורושנקו דחה בסוף השבוע תכנית להסכם שלום שניסח פוטין.

במקביל, בבירה קייב, אלפים השתתפו בעצרת לזכרם של 13 אזרחים שנהרגו במזרח המדינה בשבוע שעבר מפגיעת רקטה באוטובוס שבו נסעו. במהלך העצרת, הכריז הנשיא פטרו פורושנקו "כי לא נוותר על פיסה אחת מאדמת אוקראינה". אוקראינה טוענת כי כ-8,500 חיילים רוסים מסייעים למורדים, על אף ההכחשות של רוסיה בדבר שליחת כוחות סדירים ונשק מתקדם לטובת הבדלנים. עם זאת, מוסקבה הודתה כי "מתנדבים" רוסים מסייעים להם.

יותר מ-4,700 בני אדם נהרגו בלחימה מאז שהבדלנים השתלטו בחודש אפריל על שטחים נרחבים מהמחוזות דונייצק ולוהנסק שבמזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully