וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נתחיל בהקמת בסיסי אימונים לכוחות הלוחמים בדאעש

24.1.2015 / 3:39

בימים הקרובים יגיעו למזרח התיכון כמאה חיילים אמריקניים ויחלו להקים את אתרי האימונים, שבהם יאומנו כוחות האופוזיציה הסורית הלוחמים בארגון "המדינה האיסלאמית" במדינה. על פי ההערכות, האימונים יחלו כבר באביב הקרוב

לבקשת אובמה: שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל פורש. רויטרס
הורה לשלוח כמאה חיילים למזרח התיכון להקמת בסיסי האימונים לכוחות הסורים. שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל/רויטרס

כמאה חיילים אמריקנים יגיעו בימים הקרובים למזרח התיכון על מנת להקים בסיסי אימונים לכוחות האופוזיציה הסורית הלוחמים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במדינה – כך הודיע הלילה (שבת) ג'ון קירבי, מזכיר העיתונות של הפנטגון. קירבי הוסיף כי בהוראת שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, יגיעו החיילים, המשתייכים ברובם לכוחות המיוחדים של הצבא, למדינות הקרובות לסוריה ויחלו בהקמת הבסיסים.

לדבריו, כמה שבועות לאחר הגעת הקבוצה הראשונה, יגיעו לבסיסים כמה מאות חיילים נוספים. "החיילים יבחנו את השטח ויתכוננו להגעת כוחות נוספים", אמר. קירבי לא ציין היכן בדיוק יוקמו הבסיסים הראשונים, אך ידוע כי טורקיה, קטר וערב הסעודית הציעו להקים בשטחן בסיסים מסוג זה.

עוד כתבות בנושא:
עיראק נגד הקואליציה: "צריכים עוד סיוע למאבק בדאעש"
האם יפן תשלם כופר לדאעש בעבור שני אזרחיה החטופים?
דאעש הוציא להורג 13 צעירים כי צפו במשחק כדורגל

דגל טורקיה על מגדל תבואה לאחר תקיפה אווירית בכובאני, סוריה. רויטרס
תקיפה של כוחות הקואליציה בכובאני, נובמבר 2014/רויטרס

קירבי הדגיש כי עדיין לא גויסו חיילים משורות כוחות האופוזיציה הסוריים שיתאמנו בבסיסים אך ציין כי גורמים אמריקניים רשמיים דנים בנושא עם גורמים מהכוחות הסורים. הוא אף אמר כי מפקד הכוחות המיוחדים של ארצות הברית במזרח התיכון, הגנרל מייקל נגאטה, האחראי על משימות האימונים, קיים פגישות "יעילות מאוד" עם מנהיגי האופוזיציה הסורית.

בשבוע שעבר הודיע הפנטגון כי יותר מ-400 חיילים יישלחו כדי לאמן את הכוחות הלוחמים בדאעש וכי אליהם יצטרפו כמה מאות חיילים מצבאות זרים, כולל חיילים ממדינות שבהן יוקמו הבסיסים. גורמים בכירים בארצות הברית אמרו כי במידה והצעדים יתקדמו כמתוכנן, האימונים יכולים להתחיל באביב הקרוב וכי בסוף השנה החיילים הסורים שאומנו יוכלו לשוב ולהלחם נגד דאעש במדינתם. לדבריהם, במשך שלוש שנים צפויים להתאמן בבסיסים כ-5,000 לוחמים סורים בשנה.

ארצות הברית עומדת בראש קואליציית המדינות הנאבקות בארגון דאעש בעיראק ובסוריה. עד כה ערכו הכוחות תקיפות אוויריות בלבד שהתמקדו ברובן בעיראק. בסוריה מתמקדות התקיפות בעיר הכורדית כובאני שבצפון המדינה, שבה נלחמים הכוחות הכורדים בדאעש כדי להשיב את העיר לידיהם. קירבי עדכן כי הכוחות הכורדים שולטים כעת על כ-70% מהעיר, לאחר שרק לפני כמה חודשים העיר כולה כמעט נפלה בידי דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully