וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק נגד הקואליציה: "צריכים עוד סיוע למאבק בדאעש"

ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי קרא בתום כינוס המדינות הלוחמות ב"מדינה האיסלאמית" להאיץ את אספקת הנשק למדינה. "אנחנו לא רוצים להפסיד רק בגלל בעיות כלכליות". הייגל תקף בחזרה: "הערותיו לא עוזרות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי קרא היום (חמישי) לקהילה הבינלאומית להאיץ את אספקת הנשק והציוד לבגדאד כדי להתמודד עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בתום כינוס של 21 נציגי מדינות הקואליציה שהתקיימה בלונדון. לדבריו, הצניחה במחירי הנפט היא "אסון" עבור המדינה. עם זאת, שר ההגנה היוצא של ארצות הברית, צ'אק הייגל, טען כי "הביקורת הזאת לא עוזרת".

"הגעתי לכאן באופן אישי כדי לקבל סיוע נוסף מבעלי בריתנו", הסביר אל-עבדאי. "לעולם יש את היכולת לסייע לנו". הוא הוסיף כי הוא זכה לתגובות חיוביות בדבר בקשתו להימנע מתשלום על תחמושת ונשק, והבהיר כי אכן יש עלייה מסוימת בקצב האספקה. עם זאת, הוא הדגיש כי "אנחנו לא רוצים להפסיד במלחמה בגלל בעיות כלכליות".

עוד בוואלה! חדשות:
דאעש הוציא להורג 13 צעירים כי צפו במשחק כדורגל
לראשונה: לחימה קרקעית בין חיילים קנדים לדאעש בעיראק
שבוי דאעש שוב "מדווח": העסקים במוסול נמשכים כרגיל

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי, שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי ושר החוץ של בריטניה פיליפ האמונד במהלך מסיבת עיתונאים בלונדון, 22 בינואר 2015. רויטרס
ג'ון קרי/רויטרס

לצדו של אל-עבאדי עמדו גם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של בריטניה פיליפ המונד. שניהם הבטיחו כי כוחות הביטחון של עיראק יקבלו את הציוד שלו הם נזקקים. "דבריו של אל-עבדאי היו ברורים", אמר המונד. "המערכה הזאת לא תיכשל בגלל הדרישה של כוחות הביטחון של עיראק לקבל אקדחים וכדורים".

מאוחר יותר התייחס הייגל לביקורת של אל-עבדאי ואמר כי היא "לא עוזרת". "אני לא מסכים עם הערותיו של ראש הממשלה. הייתי אומר אפילו שאני לא חושב שהן עוזרות", הצהיר הייגל במהלך מסיבת עיתונאים. "יש קואליציה של 60 מדינות שחברו יחדיו כדי לסייע לעיראק. אני חושב שראש הממשלה צריך להיות קצת יותר מודע לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully