וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הכנופיות בבת ים: המשטרה מנעה 3 ניסיונות חיסול

22.1.2015 / 22:24

שמונה מחברי אחת הכנופיות בעיר תכננו להתנקש בחברי כנופיה יריבה. עם זאת, בזכות אבטחה סמויה שהצמידה המשטרה לאותם יעדים, התאפשר מעצר המחסלים. בסך הכל נעצרו שמונה חשודים

ניידת משטרה ליד התחנה המרכזית החדשה, ינואר 2014. ניב אהרונסון
בלשי היחידה המרכזית ידעו מי יעדי החיסול/ניב אהרונסון

שלושה ניסיונות חיסול בבת ים נמנעו בשבוע האחרון – כך טוענים במשטרת תל אביב, שהייתה בהיערכות מיוחדת בימים האחרונים. בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז ידעו מי הם שלושת היעדים לחיסול, במסגרת מלחמת הכנופיות בבת ים, ומי מתכוון לפגוע בהם.

שני חשודים, שלומי ביטון ואמיר שלוש, נעצרו אתמול בלילה, ושישה נוספים ביום שישי האחרון, כפי שפורסם בוואלה! חדשות. שופט בית המשפט השלום בתל אביב ירון גת שלח היום (חמישי) למעצר של חמישה עד שבעה ימים שבעה מהחשודים, ושחרר למעצר בית חשודה נוספת, אשר לטענת המשטרה, חלקה בפרשה היה קטן יותר מזה של האחרים.

עוד בוואלה! חדשות:
הניצב החשוד ביחסים אסורים עם שוטרת ביקש לצאת לחופשה
משפחת הנהג שנפצע קשה בפיגוע: "התעורר ושאל על המחבל"
כך נלכד "המהנדס" של העולם התחתון

אקדח במכנסיים. ShutterStock
חברי הכנופייה הצטיידו באקדח/ShutterStock

בצעד חריג, אישר מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו לבלשי הימ"ר, בפיקודו של ניצב-משנה גדי אשד, לבצע מעקב אחר חברי הכנופיה של האחים מיכאל ושלומי ביטון. הם מוגדרים על ידי המשטרה כראשי "כנופיית בת ים". שלומי ביטון, כאמור, נעצר כאמור בגל המעצרים האחרון. בנוסף, המשטרה אבטחה באופן סמוי את היעדים לפגיעה - חברי הכנופיה היריבה, בהובלתו של אמיל אוביניה.

הפרשה החלה לפני כחודשיים, כשבלשים הגיעו לביתו של אוביניה ברחוב משה סנה בבת ים, כדי לעצור אותו בחשד לביצוע עבירות של הצתה, סחר בסמים וסחיטה. במהלך פעילות הבלשים, כלב גישוש משטרתי זיהה בחצר הבית מטען חבלה ענק, שהורכב מלבנות חבלה של הצבא. חבלני המשטרה פעלו במשך שעות על מנת לנטרל את המטען.

תחילה סברו במשטרה כי המטען היה שייך לאוביניה, אולם בעקבות חקירה ולפי מידע מודיעיני שהגיע למשטרה התברר כי הוא הוטמן שם במטרה לפגוע בראש הכנופיה. כלב המשטרה הציל לא רק את אוביניה, אלא גם רבים נוספים מדיירי הבניין. המטען היה גדול במיוחד, ואם היה מופעל, הפיצוץ היה גורם נזק גדול במיוחד לבניין כולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חבלנים בזירת המטענים ברחוב משה סנה בבת ים, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
פעלו במשך שעות על מנת לנטרל את המטען. חבלנים בזירה שבה נמצא מטען חבלה/ראובן קסטרו

על פי ההערכה, חברי הכנופיה של האחים ביטון החליטו לפגוע בגורמים אחרים בכנופיה היריבה לאחר חשיפת המטען, ולשם כך הצטיידו לאחרונה באקדח. ראש צוות החקירה פקד יובל בן שושן אישר במהלך הדיון בבית המשפט היום כי כוונתם הייתה לפגוע בכמה מחברי הקבוצה.

במשטרה סבורים כי לאחר מעצרו של אמיל וחשיפת המטען החליטו חברי הכנופיה של האחים ביטון לפגוע בדמויות אחרות בכנופיה של אמיל ולשם כך הם הצטידו בימים האחרונים באקדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully