וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנהג שנפצע קשה בפיגוע: "התעורר ושאל על המחבל"

22.1.2015 / 14:19

בני משפחתו של הרצל ביטון, נהג האוטובוס שהתעמת עם המחבל מפיגוע הדקירה בתל אביב, סיפרו לוואלה! חדשות כי הוא מתקשר עמם באמצעות תנועות ידיים וכתיבה. "בשבילנו הוא גיבור כבר 30 שנה"

צילום: יותם רונן, דוד קורן, דוברות המשטרה אתר הראשונים בחדשות, עריכה: יאיר דניאל

מצבו של הרצל ביטון, נהג האוטובוס שנפצע אתמול (רביעי) בפיגוע הדקירה שאירע בקו 40 של חברת "דן" בתל אביב, התייצב והוא נמצא בהכרה, אך הוא עדיין מונשם. בני משפחתו נמצאים מאז אתמול בבית החולים איכילוב שבעיר וממתינים לבשורות טובות מפי הרופאים.

"ישנו שעתיים או שלוש בלילה", סיפר יעקב, בנו של הרצל. "הוא בהכרה ומטפלים בו עם משככי כאבים. אנו מחכים להתפתחויות היום ונראה איך הוא מתמודד עם זה. צריכים להוציא לו את הצינורות ונקווה שיהיה בסדר והוא יעבור מחלקה, שם יטפלו בו אחרת".

הוא הוסיף כי על אף שחזר להכרה, אביו עדיין לא מדבר. "הוא מתקשר בעיקר עם ידיים, רגליים וקצת כותב לנו". לדבריו, השיחות איתו לא מתמקדות בפיגוע אך נראה כי אביו מודע למה שקרה. "הוא שאל מה עם המחבל, דברים כאלה כנראה מאוד חשובים לו אחרי האירוע, כשהוא התעמת איתו. אנחנו מנסים כרגע שלא לדבר יותר מדי על האירוע עצמו כדי לא להטריד אותו, נותנים לו לנוח, שזה לא יעסיק אותו".

עוד כתבות בנושא פיגוע הדקירה בתל אביב:
"פוקחים עיניים וסורקים את הנוסעים": קו 40 - הבוקר שאחרי
שוטר שהיה באוטובוס רץ לעבר המחבל, נאבק בו - ונדקר
תיעוד רגעי האימה: המחבל נמלט מהאוטובוס וממשיך לדקור

"בשבילנו הוא גיבור כבר 30 שנה", ענה יעקב בתשובה לשאלה אם אביו עשה מעשה גבורה. "זה אבא שלי, זה האופי שלו, ואני מאמין שהוא עשה הכול כדי לעצור את המחבל. הוא יצא גיבור ועזר למנוע אירוע שהיה יכול להיגמר אחרת". כמו כן, הוא הוסיף כי אין לו ספק שאביו ישוב לנהוג. "לא יודע להגיד את זה מבחינה רפואית, אני יודע שאם זה תלוי בו הוא יחזור להגה. הוא כבר 30 שנה שם ואוהב את החברה, הם כמו משפחה, אם זה יהיה תלוי בו הוא יחזור".

אחותו של הרצל, ציפי אמריו-ביטון, מסרבת לזוז ממיטתו. "אני מחכה שהוא ממש יידבר ואז אני אלך הביתה להתרענן", סיפרה. "אנחנו 12 אחים, כולנו מאוד מלוכדים ביחד. בטוב וברע. בלילה אני לא ישנה. ישבתי פה עם אחותי, התפללנו תהלים, אחים שלי ואחיינים שלי כולם היו פה כל הלילה".

לדבריה, כששמע שבתקשורת מציגים אותו כגיבור, "הוא התרגש ועשה 'יש!' עם היד". "יש שיפור חיובי במצבו בזכות כל החברים והתפילות שמתפללים בשבילו, כולם אוהבים אותו", אמרה. "אני רוצה לבקש שכולם יתפללו. אני רוצה החלמה מהירה גם לכל הפצועים שנפצעו בפיגוע, החלמה מהירה ורפואה שלמה לכולם וגם לחולים".

שמונה פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים

פרופ' פטריק סורקין, מנהל טיפול נמרץ כללי באיכילוב, בה מאושפז הרצל ואישה נוספת שנפגעה באורח קשה בפיגוע, אמר כי: "היינו עדים להטבה במצב השניים בצורה מאוד משמעותית. מצבו של מר ביטון משתפר, אנחנו נפסיק את ההנשמה המלאכותית שהוא היה מחובר אליה. הוא בהכרה מלאה ויציב לחלוטין. הוא עבר ניתוח, לא מסובך, אבל ניתוח לא פשוט".

לדבריו, "מצבה של הפצועה השנייה משתפר גם הוא. אנחנו מקווים להוציא את הצינור שמחבר אותה למנשם בשעות הקרובות והיא תהיה גם כן, בעזרת השם, בסדר".

בפיגוע שאירע אתמול נפצע אדם נוסף באורח קשה והוא מאושפז בבית החולים שיבא שבתל השומר ביחידת הטראומה. שני פצועים באורח בינוני מאושפזים באיכילוב ומבית החולים נמסר כי מצבם יציב. כמו כן, פצוע נוסף שמצבו בינוני ושני פצועים קל מאושפזים בשיבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחקירה ראשונית של הפיגוע עלה כי המחבל, חמזה מוחמד חסן מתרוכ, בן 23, דקר כמה בני אדם על האוטובוס, שהיה באזור גשר מעריב בדרכו לבת ים. לאחר המעשה נמלט המחבל מהאוטובוס, עד שנוטרל על ידי לוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר. הוא נפצע באורח קל ואתמול הוארך מעצרו בהיעדרו עד ליום ראשון.

מתרוכ הוא במקור ממחנה פליטים בטול כרם, אך כיום מתגורר עם אמו ברמאללה. בחקירתו הראשונית בשב"כ הוא סיפר כי בשעות הבוקר הוא יצא מטול כרם לישראל, כשברשותו סכין שאותה רכש בעיר. עוד אמר לחוקריו, כי הוא עשה את הפיגוע על רקע מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, על רקע האירועים האלימים בהר הבית בחודשים האחרונים ולאחר צפייה בתכנים איסלאמיים קיצוניים, שבהם שודרו התבטאויות בשבח "ההגעה לגן עדן".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully