וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא מסכנה: הנהג שנפצע קשה בפיגוע הדקירה שב להכרה

22.1.2015 / 8:36

שמונה בני אדם מתוך ה-12 שנפצעו אתמול בפיגוע בקו 40 באזור גשר מעריב שבתל אביב עדין בבתי החולים שיבא ואיכילוב. שלושה מהם במצב קשה, שלושה במצב בינוני ושניים פצועים באורח קל

צילום: ערוץ 10, יותם רונן, אבי כהן, דוד קורן, ניב אהרונסון, מור שמעוני, דוברות המשטרה, דוברות מד"א, אתר הראשונים בחדשות; עריכה: קשת סידי, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מצבו של נהג האוטובוס שנפצע אתמול בפיגוע הדקירה שאירע בקו 40 של חברת "דן" בתל אביב התייצב והוא בהכרה, אך הוא עדיין מונשם - כך נמסר היום (חמישי) מבית החולים איכילוב בתל אביב, שם הוא מאושפז. בסך הכול, שמונה בני אדם מתוך ה-12 שנפצעו בפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים. שלושה מהם, בהם גם נהג האוטובוס הרצל ביטון, פצועים באורח קשה, שלושה פצועים באורח בינוני ושניים פצועים באורח קל.

במחלקה לטיפול נמרץ באיכילוב מאושפזת פצועה נוספת באורח קשה. היא מורדמת, ומבית החולים נמסר כי מצבה יציב. פרופסור פטריק סורקין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים, עדכן כי "הלילה חל שיפור במצב שני הפצועים קשה מהפיגוע, והם יצאו מכלל סכנה".

הפצוע השלישי שמצבו קשה מאושפז בבית החולים שיבא שבתל השומר ביחידת הטראומה. מתוך שלושת הפצועים שמצבם בינוני, שניים מאושפזים באיכילוב ומבית החולים נמסר כי מצבם יציב. כמו כן, פצוע נוסף שמצבו בינוני ושני פצועים קל מאושפזים בשיבא.

עוד ידיעות על פיגוע הדקירה בתל אביב:
"פוקחים עיניים וסורקים את הנוסעים": קו 40 - הבוקר שאחרי
שוטר שהיה באוטובוס רץ לעבר המחבל, נאבק בו - ונדקר
שטיפת מוח וגן עדן: הדלק שמניע את המחבל הבודד

בני משפחתו של דניאל פלח בתל השומר, ינואר 2015. שלומי גבאי
משפחתו של דניאל פלח מחוץ לחדר הניתוח, אתמול/שלומי גבאי

משפחתו של אחד הפצועים, דניאל פלח בן 25 מבת ים, התקבצה אתמול מחוץ לחדר הניתוח בתל השומר, והמתינה ליציאתו מחדר ההתאוששות. "דניאל יצא כמדי בוקר לעבודתו כמוקדן בסוכנות ביטוח בתל אביב, הוא היה אמור לרדת בדיוק בתחנה שבה אירע הפיגוע", סיפרה אחותו מיטל הללי. "הוא ישב בחלקו האחורי של האוטובוס כשהמחבל דקר אותו באזור הבטן", היא אמרה, והוסיפה שאישה שהייתה במקום הכניסה אותו לרכבה עד הגעת כוחות מד"א שפינו אותו לבית החולים. "הוא איבד הרבה דם. "דניאל אמר שלא היו מספיק אנשים, ואם היו מספיק גברים הם היו מנטרלים אותו".

על הפיגוע היא שמעה בחדשות ומיד ידעה שאחיה בין הנפגעים משום שהוא נוסע מדי יום בקו 40 לעבודתו. "הוא ענה לי וניתק. לא הרפיתי ואז הוא אמר לי 'אני לא יכול לדבר, דקרו אותי, אבל אני בסדר, פצוע קל, מטפלים בי כעת ואני תכף מועבר לבית החולים'". היא לא ויתרה והתקשרה שוב ושוב עד שמהצד השני ענה לה פרמדיק של מד"א שבישר לה שאחיה סובל מפציעה משמעותית והוא עושה את דרכו לתל השומר. "זה אירוע מזעזע. נהגי האוטובוס צריכים להיות חמושים וצריכה להיות אבטחה באוטובוסים מסוימים". הללי ציינה שאביו של הפצוע שוהה בחו"ל וכי הוא מחפש דרכים להגיע חזרה לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מחקירה ראשונית עלה כי המחבל, חמזה מוחמד חסן מתרוכ, בן 23, דקר כמה בני אדם על האוטובוס, שהיה באזור גשר מעריב בדרכו לבת ים. לאחר המעשה נמלט המחבל מהאוטובוס, עד שנוטרל על ידי לוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר. הוא נפצע באורח קל ונלקח לחקירה.

מתרוכ הוא במקור ממחנה הפליטים טול כרם, אך כיום מתגורר עם אמו ברמאללה. בחקירתו הראשונית בשב"כ הוא סיפר כי בשעות הבוקר הוא יצא מטול כרם לישראל, כשברשותו סכין שאותה רכש בעיר. עוד אמר לחוקריו, כי הוא עשה את הפיגוע על רקע מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, על רקע האירועים האלימים בהר הבית בחודשים האחרונים ולאחר צפייה בתכנים איסלאמיים קיצוניים, שבהם שודרו התבטאויות בשבח "ההגעה לגן עדן".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully