וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוקחים עיניים וסורקים את הנוסעים": קו 40 - הבוקר שאחרי

22.1.2015 / 8:25

יממה לאחר הפיגוע בתל אביב, צוות וואלה! חדשות עלה על אוטובוס בקו שבו נדקרו 12 בני אדם. למרות החששות, התושבים לא ויתרו על הנסיעה. "אין לי דרך אחרת להגיע לעבודה, שמתי נעליים שיהיה לי נוח לרוץ איתן"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

יממה בדיוק לאחר הפיגוע בקו 40 של חברת "דן" בתל אביב, נראה שהנוסעים לא נרגעו מהאירוע הקשה. רק אתמול נדקרו ליד התחנה שלו בצומת מעריב 12 בני אדם, עם זאת, התושבים מסרבים לשבש את שגרת חייהם. הנסיעה היום הייתה שקטה ומעט מתוחה, אולם האוטובוס היה מלא ולא נראה שאנשים רבים החליטו שלא לעלות הבוקר על הקו.

רוב הנוסעים שקועים במחשבותיהם, מאזינים למוזיקה באוזניות או מפטפטים בשקט עם שכניהם לספסל האוטובוס. רובם המוחלט עם עיניים פקוחות וחלקם סורק מדי פעם את הסובבים ואת הנוסעים החדשים שעולים בכל תחנה ותחנה.

עוד על הפיגוע בתל אביב:
שוטר שהיה באוטובוס רץ לעבר המחבל, נאבק בו - ונדקר
תיעוד רגעי האימה: המחבל נמלט מהאוטובוס וממשיך לדקור
המחבל מתל אביב: "עשיתי את הפיגוע בגלל 'צוק איתן'"

קו 40 יום אחרי פיגוע הדקירה. ינואר 2015. צילום מסך, יותם רונן
קו 40, הבוקר/יותם רונן, צילום מסך

נהג האוטובוס אומר שלמרות הפיגוע, החיים שבו למסלולם. "אין מה לעשות, ממשיכים כרגיל", הוא מתאר. "פוקחים עיניים כמו שמתדרכים אותנו כל הזמן. זה לא פשוט וכבר כמה פעמים הפיגועים התרחשו בקווי האוטובוס, אבל סורקים כל נוסע, מקפידים על ערנות וממשיכים". לדבריו, הוא היה אמור לנהוג באוטובוס שבו אירע הפיגוע אתמול אך בסופו של דבר הוא יצא בשעה אחרת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"ביקשתי מאחותי שתיסע איתי כי פחדתי"

אחת הנוסעות מודה כי פחדה לעלות על האוטובוס, אך עשתה זאת לבסוף כי לא הייתה לה ברירה. "אין לי דרך אחרת להגיע לעבודה" היא מסבירה. "בכל בוקר אני נוסעת בקו הזה לעבודה. חששתי מאוד ולכן ביקשתי מאחותי שתיסע איתי. זה מלחיץ ולכן אתה חושב על הכול ומתכנן. אפילו שמתי נעליים שיהיה לי נוח לרוץ איתן אם חס וחלילה יקרה משהו".

קו 40 יום אחרי פיגוע הדקירה. ינואר 2015. צילום מסך, יותם רונן
האוטובוס בגשר מעריב, הבוקר/יותם רונן, צילום מסך

נוסעת אחרת מספרת כי אתמול היא נסעה באוטובוס שיצא לפני זה שבו אירע הפיגוע. "עוד בדרך שמעתי על פיגוע ואמרתי לעצמי איזה מזל שלא פספסתי את הקו שבו אני נוסעת כל יום, אחרת הייתי על הקו הזה ומי יודע מה היה קורה לי".

למרות החששות, כל הנוסעים מסבירים שאין להם ברירה והם מקווים שלא מדובר בגל פיגועים שאנו נמצאים בפתחו. לדבריהם, אין להם דרך אחרת להתנייד, אלא רק באוטובוס, ולכן הם מקווים שהשקט יחזור לאזור.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

קו 40 יום אחרי פיגוע הדקירה. ינואר 2015. צילום מסך, יותם רונן
נוסעים בקו 40, הבוקר/יותם רונן, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully