וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מתל אביב: "עשיתי את הפיגוע בגלל 'צוק איתן'"

חמזה מוחמד חסן מתרוכ, שדקר את נוסעי אוטובוס "דן" בתל אביב, יצא בבוקר מטול כרם כשברשותו סכין. בחקירתו סיפר כי עשה את המעשה לאחר צפייה בתכנים איסלאמיים קיצוניים, שבהם שודרו התבטאויות בשבח "ההגעה לגן עדן"

צילום: ערוץ 10, יותם רונן, אבי כהן, דוד קורן, ניב אהרונסון, מור שמעוני, דוברות המשטרה, דוברות מד"א, אתר הראשונים בחדשות; עריכה: קשת סידי, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

המחבל שדקר הבוקר (רביעי) את נוסעי קו "40" של אוטובוס "דן" במרכז תל אביב, ופצע 12 בני אדם, מהם שלושה באורח קשה, הוא חמזה מוחמד חסן מתרוכ, שוהה בלתי חוקי בן 23. מתרוכ הוא במקור ממחנה הפליטים טול כרם, אך כיום מתגורר עם אמו ברמאללה.

בחקירתו הראשונית בשב"כ הוא סיפר כי בשעות הבוקר הוא יצא מטול כרם לישראל, כשברשותו סכין שאותה רכש בעיר. עוד אמר לחוקריו, כי הוא עשה את הפיגוע על רקע מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, על רקע האירועים האלימים בהר הבית בחודשים האחרונים ולאחר צפייה בתכנים איסלאמיים קיצוניים, שבהם שודרו התבטאויות בשבח "ההגעה לגן עדן".

בכיר חמאס, עזת א-רשק, הגיב בחשבון הטוויטר שלו לפיגוע, ובירך את פעולתו של מתרוכ. "פיגוע הדקירה נגד הציונים בתל אביב הוא פעולה הירואית ונועזת, והוא תגובה טבעית לפשעיה של ישראל ולטרור שלה נגד בני העם הפלסטיני", כתב.

פיגוע דקירה בתל אביב || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "הפיגוע – תוצאה של הסתת הרשות הפלסטינית"
"רדפנו אחרי המחבל, ירינו בו ברגליים - ונטרלנו אותו"
עד ראייה לפיגוע: המחבל התנפל על הנהג, כולם ברחו בצרחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל, חמזה מוחמד חסן מתרוכ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הושפע מ"צוק איתן". מתרוכ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירה ראשונית עלה כי המחבל דקר כמה בני אדם על אוטובוס קו "40" של חברת "דן" שהיה באזור גשר מעריב בדרכו לבת ים. לאחר המעשה נמלט המחבל מהאוטובוס, עד שנוטרל על ידי לוחמי שירות בתי הסוהר. הוא נפצע באורח קל ונלקח לחקירה.

מנהל מחלקת הכוננים במד"א, הפרמדיק יפתח לוי, שהגיע לזירת האירוע, סיפר: "כשנסעתי ברחוב יצחק שדה אזרחים סימנו לי לעצור והובילו אותי לחניון סמוך. כשהגעתי ראיתי אישה כבת 60 שוכבת על הרצפה כשהיא כאובה וסובלת מפצעי דקירה בחזה ובגב, היא הייתה בהכרה וסיפרה שהייתה בתוך האוטובוס וכאשר הרגישה שנפגעה מדקירות החלה לברוח ורצה כקילומטר עד שהתמוטטה ברחוב יצחק שדה. הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים תל השומר כשמצבה בינוני ויציב."

פצועים בירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
אמבולנסים מתחת לגשר מעריב, הבוקר/ניב אהרונסון

מישר בני בוטרשווילי, מפקד צוות ביחידת נחשון של שב"ס, אשר היה בין אלו שהשתלטו על המחבל, שיחזר מוקדם יותר את שאירע. "היינו במשימה שגרתית של ליווי עצורים לבית המשפט", סיפר. "במהלך הליווי זיהיתי אוטובוס מתנדנד לצדדים. אמרתי ללוחמים שמשהו מתרחש שם, כי אף נהג לא נוסע ככה. בשלב מסוים האוטובוס נעצר ברמזור ירוק".

"אני ושלושה לוחמים יצאנו מכלי הרכב לרדוף אחרי המחבל, והשאר נשארו לטפל בפצועים. ירינו באוויר כדי להזהיר אותו, ובהמשך ירינו בו ברגליים", המשיך בתיאור השתלשלות האירועים. "נטרלנו אותו וכבלנו אותו עד שהמשטרה הגיעה. הוא לא אמר כלום וגם אם כן לא שמנו לב בגלל האדרנלין. הוא לא ידע לאן הוא בורח".

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

זירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. אסי דבילנסקי, מד"א
אנשי מד"א בזירת הפיגוע, היום/מד"א, אסי דבילנסקי
פיגוע הדקירה בתל אביב: האזינו לדיווח למד"א. מד"א
פיגוע הדקירה בתל אביב: האזינו לדיווח למד"א/מד"א
זירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. אסי דבילנסקי, מד"א
זירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015/מד"א, אסי דבילנסקי
זירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
זירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015/ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully