וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בתימן: הנשיא וראש הממשלה התפטרו מתפקידם

22.1.2015 / 22:03

למרות ההסכם שנחתם אתמול בין עבד רבו מנסור האדי לבין המורדים השיעים, הנשיא ושריו התפטרו. זאת, לנוכח סירובם של החות'ים לסגת מעמדותיהם בבירה צנעא כפי שסוכם בין הצדדים. המורדים בירכו על הצעד

צילום: רויטרס

(המורדים מפציצים את ביתו של הנשיא, שלישי)

נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי וממשלתו הודיעו הערב (חמישי) על התפטרותם מהתפקיד לנוכח השתלטות המורדים השיעים על הבירה צנעא. החות'ים עדיין מכתרים את ביתו הפרטי של הנשיא, על אף שהבטיחו לסגת מהמקום במסגרת הסכם שנחתם בין הצדדים אתמול. הפרלמנט סירב לקבל את התפטרות הנשיא והוא אמור לקיים דיון חירום מחר.

בכיר מקרב המורדים השיעים בתימן בירך הערב על התפטרותו של הנשיא. "ההתפטרות היא בשורה משמחת עבור כל התימנים", כתב אבו אל-מלכ יוסף אל-פישי בחשבון הטוויטר שלו. "תימן צועדת לקראת עתיד של ביטחון, יציבות, שקט ושגשוג". הוא אף הציע להקים מועצה זמנית שתנהל את המדינה. "אני מציע להקים מועצה נשיאותית שתכלול את המהפכנים ואת הפוליטיקאים, כמו גם נציגים מטעם הצבא, המשטרה והוועדות העממיות".

עוד על המשבר בתימן
תימן: הנשיא חתם על הסכם עם המורדים השיעים
המשבר בתימן: "הנשיא צפוי להיענות לדרישות המורדים"
מנהיג המורדים בתימן: "הנשיא שיתף פעולה עם אל-קאעדה"

מורדים שיעים מאבטחים את הכניסה לארמון הנשיאות בצנעא, תימן, 22 בינואר 2015. רויטרס
מורדים חות'ים מאבטחים את הכניסה לארמון הנשיאות בצנעא, היום/רויטרס

כאמור, אתמול נעתר הנשיא האדי לדרישות המורדים השיעים, בהן הסכמה לשינויים בטיוטת החוקה החדשה במדינה ומינוי נציגים החות'ים לכל מוסדות המדינה. עם זאת, הם לא מילאו את פרטי ההסכם. מוקדם יותר היום אמר מוחמד אל-בוחייתי, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, כי הלוחמים השיעים יתפנו מעמדותיהם וישחררו את אחמד בן מובארק, אם הממשלה תעמוד בהסכם תוך שלושה ימים.

כמו כן, המורדים השיעים תקפו מוקדם יותר היום בסיס צבאי במחוז מאריב, שבמרכז המדינה. לדברי אחד השבטים הסוניים המקומיים, הם הצליחו להדוף את המתקפה. המחוז העשיר בנפט ובתשתיות אנרגיה נוספות הפך בחודשים האחרונים למוקד קרבות בין השבטים הסוניים למורדים השיעים, שמנסים להרחיב את שליטתם במדינה הערבית. "החות'ים הגיעו בכוחות גדולים במטרה להסתער על בסיס של החטיבה השביעית והשבטים נלחמו בהם בחזרה", סיפר אחד ממנהיגי השבטים באזור.

החות'ים רוצים להחליף את המושל, שלטענתם מקרוב מדי לערב הסעודית הסונית ולגנרל עלי מחסן, שנחשב לאיסלאמיסט סוני. כמו כן, הם דורשים שהצבא יישלח לאזור כדי להגן על התשתיות החיוניות באזור, שנחשב למעוז של ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב.

(עדכון ראשון: 17:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully