וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: הנשיא חתם על הסכם עם המורדים השיעים

21.1.2015 / 22:38

במסגרת ההסכם שהושג במטרה לסיים את המשבר במדינה, החות'ים נסוגו מארמון הנשיאות בבירה צנעא וממקומות נוספים שעליהם השתלטו בימים האחרונים. הנשיא האדי נעתר לדרישות המורדים, שיזכו לנציגות במוסדות השלטון

צילום: רויטרס

נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, חתם הערב (רביעי) על הסכם עם המורדים השיעים במדינה – כך נמסר מלשכתו של הנשיא. לפי ההודעה, הצדדים החליטו כי תנוסח חוקה חדשה ויינתן ייצוג במוסדות המדינה לכל הפלגים, כולל החות'ים. במסגרת ההסכם החלו המורדים, הנתמכים על ידי איראן, לסגת מארמון הנשיאות בבירה צנעא וממקומות נוספים בעיר שעליהם השתלטו ביומיים האחרונים. המורדים מתפנים גם מביתו הפרטי של הנשיא האדי, שעליו הם צרים מאז אתמול.

בהצהרה שנמסרה מטעמו של האדי, נאמר כי למורדים יש את הזכות להתמנות לכל המשרות הממשלתיות וכי טיוטת החוקה החדשה, שהייתה לסלע מחלוקת בין הצדדים, "פתוחה לשינויים". הנשיא הוסיף כי החות'ים הבטיחו לשחרר את אחד מעוזריו שנחטף בשבוע שעבר.

במהלך הקרבות בבירה בימים האחרונים נהרגו 35 בני אדם נהרגו ו-94 בני אדם נוספים נפצעו.

לקריאה נוספת על המשבר בתימן
המשבר בתימן: "הנשיא צפוי להיענות לדרישות המורדים"
מנהיג המורדים בתימן: "הנשיא שיתף פעולה עם אל-קאעדה"
הפיכה בתימן? המורדים השיעים השתלטו על ארמון הנשיאות

המורדים השיעים מפטרלים ברחובות צנעא, בירת תימן, 21 בינואר 2015. רויטרס
מורדים חות'ים מפטרלים ברחובות צנעא, היום/רויטרס

אתמול האשים מנהיג המורדים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, את הנשיא בשחיתות ובשיתוף פעולה עם ארגון אל-קאעדה בחצי ערב, שכבש חלקים מדרום המדינה. לדברי אל חות'י, שמסר את הדברים בנאום ששודר בטלוויזיה, כל האפשרויות נותרו פתוחות בפני המיליציה השיעית. "כל האפשרויות נותרו פתוחות", הבהיר אל-חות'י. "אנחנו ננקוט כל צעד אפשרי כדי להגן על השלום ועל ההסכם שנחתם בין הצדדים".

בהסכם שנחתם בין החות'ים לבין הנשיא בחודש ספטמבר הקודם, אז כבשו המורדים את הבירה, נקבע כי הם יזכו לייצוג גדול יותר במדינה הסונית, אך לטענתם ההסכם לא יושם. "אף אחד – לא הנשיא או כל אחד אחר – יעמוד בדרכינו אם הם ינסו לקשור קשר נגד המדינה הזאת", הזהיר.

החות'ים כבשו את הבירה כבר בחודש ספטמבר, אך עד אתמול הם נמנעו מלהשתלט על מוסדות השלטון. נראה שהמורדים השיעים, שהפכו לכוח הדומיננטי ביותר במדינה הערבית השסועה, החליטו בשלב זה שלא להדיח את האדי. זאת, בשל העדפתם לקחת סמכויות מהנשיא החלש ולא לנסות ושלוט על המדינה לנוכח האפשרות הסבירה שיוטלו עליהם סנקציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully