וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיכה בתימן? המורדים השיעים השתלטו על ארמון הנשיאות

20.1.2015 / 19:29

מפקד צבא תימן מסר כי החות'ים נכנסו למשרד הנשיא עבד רבו מנסור האדי בצנעא. ברשת אל-ערביה דווח על עשרות הרוגים ופצועים בקרב החות'ים. כמו כן, הם הפציצו את בית מגוריו של הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המורדים החות'ים השתלטו היום (שלישי) על ארמון הנשיאות שבצנעא – כך מסר מפקד צבא תימן. לפי דיווח ברשת אל-ערביה, בעת ההשתלטות על משרדי של הנשיא עבד רבו מנסור האדי נשמעו פיצוצים עזים. ברשת אל-ערביה דווח כי עשרות מורדים נהרגו במהלך הפשיטה על הארמון.

לפי עדי ראייה במקום, המורדים הנתמכים על ידי איראן השתלטו גם על רכבים משוריינים והם הציבו שמירה בכניסה לארמון. עוד דווח כי משמר הנשיאות אפשר את כניסתם למקום לאחרי חילופי אש קצרים.

כמו כן, המורדים הפציצו את ביתו הפרטי של הנשיא, שלא מתגורר בארמון. במהלך חילופי האש במקום נהרגו שני אנשים. עם זאת, בכיר מקרב החו'תים טען כי לא הייתה כוונה לפגוע בנשיא האדי או בביתו. "אנסראללה לא התכוון לפגוע בנשיא האדי או בביתו", הצהיר מוחמד אל-בוחייתי, שהשתמש בשמם הרשמי של המורדים.

לוחם במשמר הנשיאות בתימן חוסם את הדרך לארמון הנשיאות בבירה צנעא, 20 בינואר 2015. רויטרס
רכב משוריין של המשמר הנשיאותי בתימן חוסם את הדרך לארמון הנשיאות בצנעא, היום/רויטרס

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס לעימותים וקרא להפסקת התקיפות ולשיקום מידי של המקום. "המזכ"ל מודאג מאוד מהידרדרות המצב בתימן", נמסר בהודעת לשכת העיתונות של האו"ם. "הוא מגנה את הלחימה בין החות'ים לבין צבא תימן ועובדי המשמר הנשיאותי". במקביל, קיימה מועצת הביטחון של האו"ם ישיבה מיוחדת בנושא המצב במדינה.

הדיווח מגיע לאחר יממה של עימותים עזים בין המורדים השיעים לבין צבא תימן, שבמהלכה צרו החות'ים על הארמון וירו לעבר שיירתו של ראש הממשלה, חאלד באהא, אך איש לא נפגע. עם זאת, במהלך העימותים נהרגו לפחות תשעה בני אדם ונפצעו עשרות. לקראת סוף היום הושגה הפסקת אש בין הצדדין, אך היום, כאמור, החדשה הלחימה.

(עדכון ראשון: 16:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully