וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא החורף: נחיל מדוזות נצפה סמוך לחופים בצפון

22.1.2015 / 1:17

בימים האחרונים נצפתה כמות חריגה של מדוזות ממין חוטית נודדת, חלקן גדולות מהממוצע ומגיעות עד 70 סנטימטרים, מול חופי נהריה ואכזיב. "ייתכן כי אחת הסיבות לבואן היא הסערה מהשבוע שעבר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"המערכת הימית הופכת ליותר ויותר לא מאוזנת". מדוזה ממין חוטית נודדת/מערכת וואלה, צילום מסך

נחיל גדול של מדוזות, חלקן גדולות מהממוצע, נראה בימים האחרונים מול חופי אכזיב ונהריה. הופעתן של המדוזות בעונת החורף אינה נדירה, אולם הכמות שנצפתה חריגה. "הנחיל, חריג בגודלו לשלב זה של העונה, הגיע ככל הנראה מהצפון כתוצאה מזרם צפוני שהוביל את המדוזות לחופינו", אמר ד"ר דרור אנג'ל, מומחה לאקולוגיה ימית מהחוג לציוויליזציות ימיות מאוניברסיטת חיפה.

המדוזות שנצפו הן ממין חוטית נודדת, חלקן גדולות למדי – 70-40 סנטימטרים. לדברי אנג'ל, סיבה אפשרית להגעתן היא המערכת החורפית שנרשמה באזורנו באחרונה. "ייתכן כי אחת הסיבות לכך היא הסערה שפקדה את הצפון בשבוע שעבר", הסביר.

אנג'ל הדגיש נימוקים נוספים המסבירים את הגעתן של המדוזות: נזקים מעשה ידי אדם. "הגעת הנחיל הגדול היא נדירה, אם כי לא בטוח שמפתיעה, בייחוד מתוך מבט אל העתיד. כל עוד פעילות האדם נמשכת וכוללת בנייה ופיתוח בחופים, דייג לא מבוקר, זיהום הים, פיתוח ופעילות בים עמוק ועוד, המערכת הימית הופכת להיות יותר ויותר לא מאוזנת ולמעשה די שברירית. זה לא מפתיע שיש כל כך הרבה תופעות שחורגות מהשגרה, כולל גם הופעה שכיחה של מני מדוזות שיש להן יכולת השפעה מכרעת על מארג המזון הימי".

לקריאה נוספת:
פרס בינלאומי לחוקר דנ"א מאוניברסיטת תל אביב
צפו: תיעוד ראשון ונדיר של לידת כריש בטבע
2014: השנה החמה ביותר שנמדדה אי פעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully