וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תיעוד ראשון ונדיר של לידת כריש בטבע

מדענים רבים נרגשו השבוע לצפות בתמונה ראשונה של לידת כריש שצולמה על ידי הצלמת האוסטרלית אטילה ביקסקוס. את התמונה הנדירה היא כמעט מחקה כשלא זיהתה שמדובר בלידה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
התמונה הנדירה ובעיגול: בייבי בום/מערכת וואלה, צילום מסך

הצלמת אטילה ביקסקוס והדוקטור סיימון אוליבר, העוסקים בחקר כרישים מסוג "הכריש החובט", הצליחו לעשות את הבלתי אפשרי - ולתעד בפעם הראשונה לידת כריש.
אותנו זה קצת הפתיע שעד היום אף אחד לא הצליח לתעד רגע כזה.

השניים צללו בים הצמוד לאי הקטן מלפסקואה שבפיליפינים, מאחר שידוע כי מדובר בתחנת ניקיון עבור כרישים - שם הם מתנקים ע"י דגי נקאי (המכונים גם דגי ניקיון). בבוקר אחד, אי שם באפריל 2013, השניים הבחינו בכרישה שהתנהג באופן מוזר. "צפינו בכרישה גדולה שוחה הלוך ושוב בסערה", הם סיפרו בראיון לכתב העת "שונית האלמוגים", "לא ידענו לפענח את הסיבה למצוקתה מנקודת התצפית שלנו, כ-15 מטר ממנה. היה ברור שהנקאים נגסו באזור האגן שלה, אבל לא היה ברור מדוע. צפינו בה במשך 4 דקות וצילמנו אותה רק למטרת זיהוי".

כריש חובט. ShutterStock
כריש חובט/ShutterStock

בהתחלה הצילום הועבר לסל האשפה, מאחר שהצלמת לא הבחינה שלמעשה תיעדה לידה, וחשבה שמדובר במדוזה שנדבקה אל הכרישה. רק כשניסתה למצוא תמונת פרופיל טובה, היא חזרה אל התמונות שמיועדת למחיקה ולפתע הבינה שמדובר בכריש תינוק שיוצא מבטן אמו.

ד"ר אוליבר טוען שזו הפעם הראשונה שכריש בטבע צולם במהלך לידה. "בכל שנות המחקר שלי בנושא, זה ללא ספק הרגע המרגש ביותר", הוא סיפר לחדשות CBS, "זה ככל הנראה התיעוד הראשון של לידת כריש באוקיינוס ואנו שמחים שזכינו לתעד את הרגע הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully