וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצור ימי מסתורי התגלה: קרוב של המפלצת מלוך נס

שרידיו של יצור ימי משונה שחי לפני 170 מיליון שנה התגלו בסקוטלנד: נראה כמו שילוב בין דולפין ללטאה ומגיע לאורך של יותר מ-4 מטרים

הדמייה של יצור ימי נדיר ששרידיו התגלו בסקוטלנד. Todd Marshall, רויטרס
הכירו את הדירקמארה שוקרוס/רויטרס, Todd Marshall

לאחר 50 שנה של מחקר מדעי מעמיק על מאובנים שהתגלו באי הצפוני סקאי שבסקוטלנד, הכריזו השבוע החוקרים על יצור ימי חדש שנראה כמו שילוב בין דולפין ללטאה ומגיע לאורך של יותר מ-4 מטרים.

קיומו של היצור הימי המוזר נחשף לאחר שאספן מסקוטלנד הסכים להעביר לחוקרים מאובנים שמצא בחוף האי סקאי. המאובנים כללו גולגולת, שיניים, חוליות ועצם זרוע עליונה.

לפי החוקרים, היצור הימי ממשפחת הזוחלים הקדומים, איכתיוזאוריה, חי לפני כ-170 מיליון שנה בים הרדוד והחם שמסביב לאי סקאי, ויתכן שהוא קרוב משפחה של המפלצת מלוך נס שבסקוטלנד, על אף שמעולם לא נמצאו הוכחות לקיומה.

מאובנים נוספים שנמצאו בסקוטלנד. רויטרס
מאובנים נוספים שנמצאו באזור/רויטרס

"בתקופת הדינוזאורים, שוטטו במי סקוטלנד זוחלים בגודל סירות מנוע. המאובנים שלהם מאוד נדירים ורק עכשיו, בפעם הראשונה, מצאנו מין חדש שייחודי לסקוטים", סיפר החוקר הראשי ד"ר סטיב ברוסט, "ללא נדיבותו של האספן שהסכים לתרום את אוספו למוזיאון במקום לשמור אותו לעצמו או למכור אותו - לא היינו יודעים שיצור מדהים זה קיים".

המין החדש זכה לשם המסובך "דירקמארה שוקרוס" על שמו של האספן מר. שוקרוס. "אנחנו שמחים לקרוא כך למין החדש ונעשה דבר דומה עבור אספנים נוספים שירצו לתרום דגימות חדשות עבור המחקרים שלנו", אמרו החוקרים.

ד"ר ניק פרייזר, מהמוזיאון הלאומי בסקוטלנד, הוסיף: "לא רק שמדובר בגילוי מיוחד. התגלית הביאה איתה הרבה התעניינות מצד ארגונים, אספנים מקומיים ומומחים ממקומות רוחקים יותר שמוכנים עכשיו לשתף פעולה איתנו. אנו שמחים לשמוע שהם כבר עובדים על ממצאים חדשים נוספים ויתכן שימצאו תגליות נוספות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טירה על אגם לוך נס, סקוטלנד. TTphoto, ShutterStock
לוך נס, סקוטלנד/ShutterStock, TTphoto

סקיי הוא אחד המקומות הבודדים בעולם שבו ניתן למצוא מאובנים מהתקופת היורה. מדענים מאמינים כי תגליות כמו אלו יכולות לספר תובנות רבות ערך על התפתחות הזוחלים.

העצמות המאובנות של היצור הימי יוצגו ליום אחד באטרקציה התיירותית "כדור הארץ הדינמי שלנו" שתערך ביום ראשון ה-18 בינואר באדינבורו, בירת סקוטלנד.

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully