וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חפרו כאן מנהרה מתחת לאדמה": הבור שמטריד את תושבי גבול לבנון

21.1.2015 / 17:09

תושבי זרעית גילו לפני כמה חודשים בור בסמוך לכביש ההיקפי של המושב. רעשי חפירות הגבירו את חשש התושבים המתוחים גם כך, אך בצה"ל משוכנעים שלא מדובר במנהרת טרור. "מערכת הביטחון טומנת את ראשה בחול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבור שהתגלה בסמוך לכביש ההיקפי של המושב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצל המתיחות בצפון בעקבות התקיפה בסוריה ביום ראשון, בימים האחרונים חזרו והביעו תושבי זרעית שבגבול לבנון חשש מחדירת גורמים עוינים מלבנון לשטח המושב דרך מנהרה התקפית שרבים מהם בטוחים בקיומה. זאת, בשל בור שהתגלה לפני כמה חודשים בסמוך לכביש ההיקפי של המושב, שבו שוכן בסיס צה"ל, ובמרחק של כ-150 מטרים מגדר הגבול אשר. עם זאת, עד כה לא בצה"ל לא מאשרים שאכן מדובר במנהרה.

בתמונות של הבור, שנחשפות היום (רביעי) לראשונה בוואלה! חדשות, נראה כי קוטרו כמטר ועומקו הנראה לעין כמטר וחצי. "את הבור הזה גילינו בבוקר בהיר אחד ואנחנו חושדים שהוא תוצאה של מפולת חול שנגרמה מחפירה של מנהרה בעומק האדמה", סיפר שלמה אזולאי, תושב זרעית שהמטעים שלו נמצאים בסמוך לגבול. "קבלן עבודת עפר שהתנדב לבדוק אם במושב עובר תוואי של מנהרה, התחיל את הבדיקות שלו מהבור הזה".

עוד על המתיחות בצפון:
"נסראללה מחפש אותנו": בצפון נערכים, וחוששים ממנהרות וטילים
אחרי החיסול: צה"ל מתגבר כוחות ברמת הגולן ובגבול לבנון
המתיחות בצפון: "סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוטרו של הבור כמטר ועומקו כמטר וחצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזולאי הוסיף כי לטענת הקבלן, "תוואי המנהרה מגיע עד לקו הבתים שבהם נשמעו רעשי חפירות. הצבא הגיע לכאן והכניס מצלמות לבור. אחרי הבדיקה הוא קבע שאין במקום מנהרה, אבל כדי לשלול או לאשר קיום של מנהרה, הם צריכים לקדוח". החשש הכבד של התושבים הביא אותם בחודשים האחרונים לגייס אנשי מקצוע, מתנדבים ותקציבים על מנת לבצע את מלאכת הקידוח בכוחות עצמם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"איום ממשי על התושבים והחיילים"

"מערכת הביטחון מתעקשת לטמון את ראשה בחול ולכן אנחנו פונים לגורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל שמוכנים לקחת על עצמם את מלאכת האיתור והחפירה", הסביר עופר שמיר, מזכיר המושב. "עד שהבסיס בזרעית לא יעוף לשמיים ויהרגו שם חיילים, הם לא יתעוררו. אנחנו כבר לא יודעים באיזו שפה להסביר להם שיש פה איום ממשי על התושבים ועל החיילים שמשרתים פה. זה נשמע לא טוב, אבל אנחנו יודעים בוודאות שקיימת כאן מנהרה. השאלה עכשיו היא מתי האדון באיראן יחליט שהגיע הזמן להפעיל אותה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכביש ההיקפי של המושב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, כבר בקיץ האחרון, מעט אחרי מבצע "צוק איתן", שיגרו קברניטי היישוב מכתב לגורמי הביטחון הבכירים ביותר, למבקר המדינה ולראש הממשלה, שבו הם דרשו לקדוח במקום על מנת לאשש או לשלול את קיומה של מנהרה. עוד הם הזהירו כי אם צה"ל לא יעשה את הקידוח, המושב ייקח יוזמה ויעשה זאת בעצמו על מנת לשים סוף לתעלומה המדירה שינה מעיני התושבים.

בצה"ל דחו את הטענות ואמרו כי הגורמים הייעודיים בדקו את המקום ושללו את קיומה של מנהרה בו. זאת, למרות שתושבים רבים העידו ששמעו רעשי חפירות מתחת לבתים. כמו כן, לטענת התושבים, נעשו עבודות עפר אינטנסיביות בשטח לבנון בסמוך לגבול, שבמהלכן הוצאו מהשטח סלעים ועפר. נוסף על כך, הורגשה תנועה חשודה בבניינים הסמוכים לגבול.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully