וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מתנחלים חשודים שירו בפלסטינים: "ביצעו תפקידם"

21.1.2015 / 0:00

השניים, חברי כיתות הכוננות של איתמר וגדעונים, הוקפצו בעקבות חשש לחטיפה והתעמתו עם תושבי כפר עקרבא. חקירה העלתה כי המתנחלים השתמשו בנשק חם, ופצעו שני פלסטינים. בימין תוקפים: "זו שערורייה, יש לשחררם"

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
כוח משטרתי ביהודה ושומרון/שלומי גבאי

חוקרי המפלג לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז יהודה ושומרון (ש"י) עצרו אתמול (שלישי) שני מתנחלים תושבי איתמר, חברי כיתת הכוננות ביישוב, בחשד שירו ופצעו שני פלסטינים לפני כשבועיים וחצי במהלך אירוע במקום.

האירוע התרחש ביום שבת בתחילת החודש. חברי כיתת הכוננות יצאו מהיישוב לכיוון הכפר הפלסטיני עקרבא, בעקבות שמועה על היעדרות של שני ישראלים. השניים, כך נמסר, יצאו לחפש אחר העדר שלהם, שלכאורה נגנב. פרט לכיתת הכוננות, גם כוחות צבא ומשמר הגבול (מג"ב) החלו בחיפושים, מתוך חשש לחיי השניים. בסופו של דבר התברר כי העדר לא נגנב וכי השניים בריאים ושלמים.

עם זאת, במהלך החיפושים תפסו חברי כיתת הכוננות שני רועים פלסטינים ובמקום התפתח עימות. כוחות צבא ומג"ב שהגיעו למקום החלו לפזר את המתעמתים תוך כדי שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בשלב מסוים נעשה שימוש בירי חי, ושני פלסטינים שנפצעו מהאש פונו במצב קל לטיפול בבית חולים.

לקריאה נוספת:
"נסראללה מחפש אותנו": בצפון נערכים, וחוששים ממנהרות וטילים
קטע בכביש הצפון הישן נסגר לתנועת מבקרים
"גורם ישראלי: לא ניסינו לחסל את הגנרל האיראני"

"על המשטרה להודות בטעות ולשחרר את החשודים"

חקירה נפתחה בעקבות האירוע. לפי המשטרה, הדיווח על הנעדרים לא היה נכון – לא כל שכן תקיפתם בידי פלסטינים. הכוח הצבאי שהיה מעורב באירוע עצר ארבעה פלסטינים, והם נחקרו במשטרה ושוחררו. החקירה התמקדה לאחר מכן במציאת היורים בשני הפלסטינים, שאחד מהם נורה ברגלו והשני בידו. בתום החקירה נעצרו שני מתנחלים בחשד שהם ביצעו את הירי. מעצרם הוארך בבית משפט השלום בפתח תקווה.

מדובר בחבר כיתת הכוננות של איתמר ובחבר בכיתת הכוננות של רכס גדעונים, הסמוך להתנחלות. אחד מהם נעצר בבסיס המילואים שבו הוא משרת כעת. מארגון "חוננו", המייצג את החשודים, נמסר כי חברי כיתת הכוננות עזבו את זירת האירוע אחרי שהצבא הגיע בעקבות העימות עם הפלסטינים. "זו שערורייה. לצערנו, המשטרה שוב בחרה לעצור אנשי כוחות ביטחון שביצעו את משימתם בגבורה וביעילות, במקום לטפל בפורעים הערבים. אנו מקווים שהמערכת תתעשת בהקדם והעצורים ישוחררו", נמסר.

גם ממלא מקום ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את המעצר וגיבה את חברי כיתת הכוננות. "מדובר בהתנהלות שלא הייתה מתרחשת בשום אזור אחר בארץ. חברי כיתת הכוננות הגנו על היישוב ופעלו בסיטואציה של חשש לחטיפת ילדים. במהלך פעילותם, הם וחיילי צה"ל הותקפו על ידי עשרות פורעים ערבים מהכפר עקרבא, שיצאו לקראתם וזרקו עליהם אבנים וסלעים בכוונה לפגוע. מדובר באירוע ביטחוני לכל דבר, אשר כל המערכת עסקה בו מטעמי פיקוח נפש למרות השבת. אני לא רוצה לעלות על דעתי מה היה מתרחש אילו החשש לחטיפת הילדים היה מתממש. לא יתכן כי מתנדבי כיתת כוננות יקבלו יחס מחפיר שכזה מהמערכת. כל בר-דעת אמור לגבות את חברי כיתת הכוננות ומן הראוי שהמשטרה תודה בטעותה ותשחרר אותם לאלתר".

נוסף על כך, ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה פנה אמש לשר הביטחון משה יעלון ולמפקד פיקוד מרכז אלוף ניצן אלון, בדרישה לשחרר את העצורים. "חברי כיתת הכוננות ביצעו את תפקידם ומנעו ממחבלים ערבים לפגוע בתושבים וחיילים", אמר. "מעצרם מאותת לכל חברי כיתות הכוננות שלא כדאי להם לבצע את תפקידם ושעליהם לנתק כל מגע עם המחבלים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully