וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "קתולים לא צריכים להתרבות כמו שפנים"

לאחר ביקור בפיליפינים, שם שוחח עם ילדים שננטשו בידי הוריהם, אמר פרנציסקוס כי על הקתולים לעבוד על "הורות אחראית" במקום להביא ילדים שלא יוכלו לגדל. זאת, אף שהכנסייה אוסרת הפסקת היריון

ביקור האפיפיור במנילה, הפיליפינים. רויטרס
ביקור האפיפיור במנילה שבפיליפינים ופגישתו עם הילדים/רויטרס

קתולים טובים אינם צריכים להתרבות כמו שפנים – כך אמר אתמול (שני) האפיפיור פנציסקוס במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר שחזר מביקור בפיליפינים, שם פגש ילדים שחיו בעבר ברחוב לאחר שננטשו בידי הוריהם שלא היו יכולים לגדל אותם. את הדברים אמר לאחר שנשאל מה הוא היה אומר למשפחות שיש להן יותר ילדים ממה שהיו יכולות להרשות לעצמן כלכלית, בהתחשב בכך שהכנסייה אוסרת על הפסקת היריון. "יש אנשים שחושבים, סליחה על הביטוי, שכדי להיות קתולים טובים אנחנו צריכים להתנהג כמו שפנים", ענה לו האפיפיור וחרץ: "לא. משמעותה של הורות היא להיות אחראיים. זה ברור".

במהלך מסיבת העיתונאים, הבהיר האפיפיור כי יצירת חיים חדשים הם "חלק מטקס הנישואים" בלבד. כמו כן, הוא ציין כי מומחים בקהילה ממליצים על לידתם של שלושה ילדים, ולא יותר מכך. פרנציסקוס הוסיף כי הוא מכיר דרכים רבות שמאושרות בידי הכנסייה, דרכן זוגות יוכלו להביא בדיוק כמה ילדים שירצו להביא ולא מעבר לכך.

האפיפיור נתן כדוגמה אישה שפגע ונאלצה להתמודד עם היריון שמיני לאחר שבע לידות בניתוח קיסריה. לדבריו, מדובר היה בהיריון "לא אחראי". "היא אמרה, 'אני בוטחת באלוהים'", סיפר וסייג: "אבל אלוהים נתן לנו את האמצעים להיות אחראיים".

עוד ידיעות מהעולם:
תיעוד: כך נראה האזור שהותקף בסוריה רגעים אחרי ההפצצה
לראשונה: לחימה קרקעית בין חיילים קנדים לדאעש בעיראק
פריז: נמצא דנ"א של חשוד נוסף בזירת הפיגוע במרכול

ביקור האפיפיור במנילה, הפיליפינים. רויטרס
האפיפיור והילדים בעת הביקור במנילה/רויטרס

מספר שיא של כשישה מיליון מאמינים נאספו ביום ראשון בפארק ריזאל, הגדול ביותר שבמנילה בירת הפיליפינים, למיסה בהובלתו של האפיפיור. דובר הוותיקן, פדריקו לומברדי, מסר כי הנתונים על מספר המשתתפים, שהגיעו למרכז העיר למרות הגשם הכבד, התקבל מהרשויות המקומיות, והבהיר כי מדובר במיסה הגדולה ביותר שנערכה. לפניה, הייתה זו המיסה שערך האפיפיור יוחנן פאולוס השני באותו הפארק בשנת 1995, בה השתתפו חמישה מיליון פיליפינים.

ביקורו בפיליפינים היה סיומו של סיור שערך פרנציסקוס במדינות מזרח אסיה בשבוע האחרון, במהלכו ביקש להבהיר את חשיבותן של מדינות האזור לכנסייה הקתולית, ושל הפיליפינים – המדינה בעלת שיעור המאמינים הגבוה ביותר באזור – באופן מיוחד. את הדברים שנשא, הקדיש פרנציסקוס בעיקר לעניים ולנזקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully