וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל השתתפה בהפגנת תמיכה במוסלמים: "כולנו גרמניה"

הקנצרלית והנשיא השתתפו בעצרת שארגנה הקהילה המוסלמית במדינה, לזכר קורבנות הטרור בפריז ונגד תנועת פגידה המתנגדת להגירה. "גרמניה הפכה למגוונת יותר בשל ההגירה", אמר הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

על רקע ההפגנות ההולכות וגדלות נגד האיסלאם בגרמניה, הקנצלרית אנגלה מרקל והנשיא יואכים גאוק משתתפים הערב (שלישי) בעצרת בברלין נגד הגזענות והטרור. ההפגנה אורגנה על ידי הקהילה המוסלמית במדינה ומשתתפים בה אלפי בני אדם, בהם ראשי הכנסייה, ראשי הקהילה המוסלמית וראשי הקהילה היהודית. ההפגנה, שמתקיימת בשער ברנדנבורג, מתקיימת לזכרם של של 17 הנרצחים בגל הפיגועים בפריז ומשתתפיה קוראים לאחדות ולסובלנות דתית.

"כולנו גרמניה", הכריז הנשיא גאוק. "גרמניה הפכה למגוונת יותר בשל ההגירה – מבחינה דתית, תרבותית ורגשית. הגיוון הזה הפך את המדינה שלנו למוצלחת יותר, מעניינת יותר וטובה יותר", הוסיף הנשיא. מרקל, שלא נאמה באירוע, הודתה מוקדם יותר לארבעת מיליון המוסלמים במדינה על הגינוי המהיר והברור של גל הטרור בפריז.

ראש המועצה המוסלמית של גרמניה, אימאם מייזק, אמר לקהל הרב שהתאסף במקום: "אנו עומדים יחד בשביל גרמניה שפתוחה לעולם כולם, עם לב גדול, שמכבד את חופש הדעה, העיתונות והדת". האירוע שודר בשידור ישיר בטלוויזיה תחת הכותרת "גרמניה היא שרלי".

עוד על גל הטרור בפריז
הטבח ב"שרלי הבדו": תיעוד חדש של המחבלים אחרי הפיגוע
המופתי של מצרים מזהיר: "שרלי הבדו החדש יעורר גל שנאה"
תיעוד: המחבלים מפריז נמלטים מהמשטרה חמושים בטיל נ"ט

הפגנה בברלין נגד הגזענות ולזכר קורבנות הטרור בפריז, 13 בינואר 2015. רויטרס
נשיא גרמניה יואכים גאוק/רויטרס
הפגנה בברלין נגד הגזענות ולזכר קורבנות הטרור בפריז, 13 בינואר 2015. רויטרס
שער ברנדנבורג, הערב/רויטרס

אתמול צעדו כ-100 אלף בני אדם ברחבי המדינה במחאה נגד התנועה "פטריוטים אירופים נגד האיסלאמיזציה של אירופה" (פגידה), שמתנגדת להגירה ומואשמת בגזענות. התנועה מארגנת בכל יום שני הפגנות בעיר דרזדן, שבמזרח גרמניה, ואתמול הגיע מספר המשתתפים לשיא ועמד על כ-25 אלף איש. הצועדים נשאו כרזות שהביעו סולידריות עם הנרצחים ממערכת המגזין "שרלי הבדו".

פוליטיקאים בכירים האשימו את פגידה שהיא מנסה לנצל את הפיגועים בצרפת לטובה והם חוששים מהתפשטותה לערים נוספות. עד כה התקיימו הפגנות קטנות של התנועה גם בערים אחרות ואתמול נערכה לראשונה צעדה כזאת בעיר לייפציג.

הפגנות של תנועת פדיגה המתנגדת להגירה בעיר דרזדן, גרמניה, 12 בינואר 2015. רויטרס
הפגנה של תנועת פגידה בדרדזן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully