וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בניגוד לחוק": העתירה שהדליקה נורה אדומה בעפולה

13.1.2015 / 0:15

כבר לפני חודשיים סברו באופוזיציה בעיריית עפולה שמינוי גורם לתפקיד לא קיים והכתרת סגן נוסף לראש העיר יצחק מירון - רביעי במספר - כנראה אינם חוקיים, והם פנו לבית המשפט. היום הגיעו הפשיטה והמעצרים בחשד לשוחד

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

הנורה האדומה נדלקה לפני חודשיים: אתמול (שני) נעצר ראש עיריית עפולה יצחק מירון, בחשד לקבלת שוחד בנוגע למינוי סגן ראש העיר בוריס יודיס, שנעצר אף הוא. מתברר כי כבר בחודש נובמבר האחרון סברו בעירייה שייתכן שמדובר במהלך "מסריח". עתירה שהוגשה אז על ידי חברי המועצה אבי אלקבץ, שלום שלמה ויהודה אלמקייס לבית משפט המחוזי בנצרת, ביקשה לבטל את מינויו של יודיס לסגן נוסף, רביעי במספר – משום שהדבר מנוגד לחוק.

כעת, עם פיצוץ הפרשה, מתברר כי המינוי האמור של יודיס, איש ישראל ביתנו, הוא לכאורה חלק מפרשת השחיתות הציבורית הגדולה.

פרשת השחיתות - עוד כותרות
מעצר ראש עיריית עפולה הוארך ב-3 ימים
המשטרה פשטה על עיריית עפולה
יועץ לשעבר של ליברמן חשוד בפרשת השחיתות – ונעדר

לפי חוק, מותר לראש העירייה למנות עד שלושה סגנים בלבד. אלא שבמסגרת תפקידו, ביקש מירון למנות לו סגן נוסף. במהלך ישיבה של מועצת העירייה בנובמבר האחרון, העלה מירון רעיון: למנות את סגן ראש העירייה מיכאל ברקן לתפקיד שאינו קיים בעירייה - המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה והקליטה, ואת יודיס למנות כסגן ראש העירייה.
מלבד השניים, בעיריית עפולה מכהנים שני סגנים נוספים: שלמה מליחי ומשה לוי, שהתמנו על ידי מירון. מכאן שבסך הכול מדובר בארבעה סגנים. נוכח המינויים, שמהם עולה חשד לעבירה, הוגשה העתירה בידי האופוזיציה.

ההזמנה לישיבה בנושא מינויו של יודיס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לאחר מכן, החלה המשטרה לחקור את העניין. במשטרה חושדים כי המינוי של יודיס, איש ישראל ביתנו במועצה, לא היה תמים. לפי החשד, בהוראתו של יו"ר מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, ובתיווכו של יועצו של השר יובל שטייניץ, רמי טייב, הועברו לעיריית עפולה ארבעה מיליון שקלים ממפלגת ישראל ביתנו, זאת בתמורה למינויו של יודיס לתפקיד סגן ראש העירייה.

יתרה על זאת, במשטרה סבורים כי חלק מן הכספים שהועברו לידי העירייה, הועברו בחזרה לאנשי המפלגה. מעצר החשודים הוארך היום בשלושה ימים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סגן ראש עיריית עפולה בוריס יודיס , פאינה קירשנבאום, ראש עיריית עפולה יצחק מירון. באדיבות העיתון האזורי עובדה, צילום מסך
סגנית השר קירשנבאום/צילום מסך, באדיבות העיתון האזורי עובדה

חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה פשטו הבוקר על בניין העירייה ועיכבו לחקירה, מלבד ראש העיר, שורה של בכירים בחשד למעורבותם בפרשה - בהם כאמור יודיס וטייב.

"אני חושב שאין שום סיבה עניינית למעצר שלי או להארכת המעצר שלי", אמר מירון, שבחר לייצג את עצמו בבית המשפט, והוסיף: "אין לי עבר פלילי, יש לי כמה נקודות זכות בעפולה גם כאיש ציבור וגם כראש עירייה. אני מבין את הפרשה ואני מבין שזה אחד הספיחים שלה. ככל שהבנתי אין כמות הראיות שמצדיקה מעצר שלי או חקירה שלי".

מלשכת השר שטייניץ נמסר בתגובה למעצרו של טייב: "השר סומך ידיו על רשויות החוק שיעשו את עבודתם נאמנה. השר מקווה שיתברר כי לא נפל פגם בהתנהלות של יועצו הפוליטי".

הפשיטה אתמול על עיריית עפולה נעשתה בתום חקירה גלויה שנמשכה זה כמה שבועות. במשטרה בודקים את החשד שלפיו הבכירים היו מעורבים בהטיית מכרזים ואם נעשו העברות כספים חריגות, באותה השיטה שהייתה נהוגה בפרשות אחרות שבהן נקשר שמה של ישראל ביתנו. כמו כן, נבדק חשד למינויים לא כשרים לתפקידי מפתח בעירייה, בהם זה של ממלא מקום ראש העיר.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully